tirsdag den 26. februar 2013

På jagt efter lys og forår...

Dagen i dag startede egentlig med at være tung i hovedet, sløv i kroppen og allermest lyst til at blive under dynen. Slæbte mig dog afsted på arbejde, men gik ved siden af mig selv.

Da jeg kom hjem først på eftermiddagen, var vejret dejligt. Koldt ganske vist - men højt solskin.
Og hvor jeg dog trænger til lys og forår. Så på med traveskoene og ud at gå.

 
Lige udenfor døren myldrer det med vintergækker og erantis. Sneen fra i går er væk.

 
Da jeg kom til søen myldrede ænderne mig i møde. Desværre havde jeg i min indelukkethed glemt brødet.

 
Ude på søen pudser svanerne deres fjer - og måske "gør de sig lidt til for hinanden".

 
Ællingerne fra sidste år har vokset sig store og flotte. Kun lidt af den grå farve er tilbage.

Da jeg kom efter dagens travetur, var humøret langt bedre. Det smittede af, da jeg var i Rema. Nu står foråret og byder mig velkommen på trappen hver gang, jeg kommer hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.