lørdag den 11. maj 2013

Turbostrik...

Så røg der lige en lille pigetrøje str. 1/2 år på pinde nr. 5. Den er tiltænkt naboens datter, som jeg har været klasselærer for. Hun fik en lille pige for en måneds tid siden.

Jeg startede i aftes. Garnet er Soon fra Hjertegarn. Modellen er fra Lene Holme Samsøes bog "Sødt og Blødt"

Jeg var i Ribe i går for at besøge ældste datter. Her har de en hyggelig butik med masser af stof og garn.

Der blev også købt lidt mere garn. Det vender jeg tilbage med.



 
 
 
 
Jeg ved ikke hvorfor jeg kommer til at tænke på is, sommer mv. når jeg strikker denne model.
men et er sikkert. Datteren og jeg fik dejlig italienske iskugler, som vi nød på vores sightseeing i Ribe.
 

2 kommentarer:

  1. Kære Ellen, hvad er Turbostrik? Jeg håber på at finde en teknik/tilgang til at strikke, så jeg hurtigere kommer i mål med de strikkeriers jeg går igang med :-)
    Og sikke nogle smukke ting du skaber!
    mange hilsner, Pia

    SvarSlet
  2. Hej Pia. Turbostrik er mit ord for, når det bare går hurtigt fx på pind 5. Jeg tror ikke, der er en bestemt teknik. Jeg holder af, at strikke enkelt og let - oppefra og ned - enkle detaljer - som giver det lille tvist. Så en egentlig teknik kan jeg ikke hjælpe dig med - men for mig handler det nu heller ikke kun om hurtighed, men også at nyde processen undervejs. Lidt fokus og disciplin hjælper også ;) God strikkelyst til dig. Hilsen Ellen

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.