fredag den 19. juli 2013

Fiskehaler og solsorteunger...

Hver morgen i denne tid starter dagen med at kigge til vores lille solsortefamilie. Det er sjovt at se, hvordan de vokser fra dag til dag med en enorm fart.

Der er fire dage mellem det første billede jeg fik af ungerne og det sidste. Det er vist meget godt, at der kun blev 3 unger ud af de 5 æg, for de fylder allerede godt i reden. Konstant har gabet stået åbent, men i dag sov de.
                                                              


I morgen tager vi i lejet sommerhus, så er det slut med at følge dem.
Vi skal en uge til Ertebølle v. Limfjorden sammen med børnebørnene og deres forældre.


Dagen i dag går med at skabe overblik over, hvad der skal medbringes. Jeg håber, at det bliver afslappende, for i øjeblikket døjer jeg meget med min ryg - iskiasnerven i højre side driller. Jeg har en del smerter, og tempoet nærmer sig slowmotion.

Lige et lille tilbageblik: På min dejlige tur til København sidste weekend besøgte jeg jo Rasmillas garnbutik, hvor jeg købte en lille værtindegave til yngstedatter.

Jeg kunne ikke dy mig i aftes - måtte lige prøve mønsteret - som jeg tror, må være det, man kalder vævestrik. I hvertfald bliver der taget en hulens masse masker løst af - og derfor er den lyse garn mest en tråd, der ligger løst foran. I hvertfald en sjov måde at strikke på og meget effektfuld.


Min nye rækketæller kom selvfølgelig i brug.

Forresten så har jeg luret, at der kun er 50 km til garnudsalg.dk fra sommerhuset, så her har jeg tænkt at aflægge besøg næste fredag.

I næste uge bliver der stille på bloggen. Sommerhuset har vist ikke internet. Det er fint.

Så rigtig god uge til jer, der læser med.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.