lørdag den 27. juli 2013

Hjemme igen...

Det har været godt at være lidt væk hjemmefra. Jeg har slappet af og ryggen er nu helt smertefri.
Jeg håber, at jeg igen kan komme i gang med at løbe.

Der er blevet lidt tid til strik, men ikke meget i denne varme. Heldigvis havde vi et sommerhus med en lille pool, hvor man hver dag kunne blive afkølet. Ikke mindst til stor glæde for børnebørnene.

 Nå, men da dette jo er en strikkeblog, så vil jeg ikke fortabe mig i dejlige feriebilleder her.

Fredag kørte jeg de 45 km til Gug for ved selvsyn at besøge det berømte garnudsalg, som jeg har benyttet mig af flere gange via nettet.

Da det er en netbutik var der ikke megen plads og garnet måtte med ud i solen for at se farverne rigtigt. Jeg gik ikke efter noget bestemt garn til et bestemt projekt. Jeg har efterhånden også en del på lager til efterårets og vinterens projekter.

Heldigvis kom jeg, da butikken åbnede kl. 10, så jeg var alene den første halve time, hvor jeg fik en lille introduktion til hylderne og kvaliteterne. En halv time senere vrimlede det ind med strikkeglade damer, som hurtigt udfyldte de få kvadratmeter, så jeg fortrak lige så stille igen. Men sjovt at se og mærke på de forskellige garner. Hyggeligt var det da også at se stedet, som jeg kender så godt fra Liselottes blog Lidt fik jeg da købt.

Garn i grønlige farver: Græshoppe i højlandsuld som skal sættes sammen med en lime silke 60/2. Inspireret af en anden kunde, som havde strikket en raglantrøje i gullige nuancer i tilsvarende garn.

Ydermere købte jeg et cone højlandsuld grå - rullesten og en tilsvarende rullesten - i uld/silke.
Indrømmet - jeg sværmer for den grå farve.

Spændende hvilke projekter, der skal fremtrylles af dette garn.

De tidlige morgen-gåture med yngste barnebarn er blevet nydt i fulde drag.

Vi har lyttet til fuglekvidder, set køer og geder og en enkelt hund, som også var ude at gå. Levende billedbog for den yngste, hvor der bliver sat ord og lyde på. Han efterligner og enkelte genkendelige ord blev det da også til.


 
 Smukt er der ved Limfjorden.


Jeg er så priviligeret at have endnu en uge til rådighed, før arbejdet kalder.

Jeg håber, at mine læsere har haft en dejlig uge og nydt det gode vejr.




 
 

2 kommentarer:

  1. Godt du er hjemme igen efter en dejlig ferie,og så endda med lækkert garn i kufferten :)),men mangler da lige en update på solsorte ungerne ???????,eller er de måske blevet flyvefærdige imens du har været på ferie ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte. Solsortereden var helt og aldeles tom, da vi kom hjem. Forhåbentlig er de godt på vej og ikke taget af naboens kat. Jeg fulgte dem jo hver dag, så det føltes faktisk lidt trist ikke at være med til at se dem flyvefærdige. Tak for din interesse.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.