mandag den 29. juli 2013

Ældste barnebarn fylder 5 år

 
 

I dag fylder Smilla 5 år. En skøn pige. Traditionen tro har jeg lavet en bog med billeder til hende fra vores uge i sommerhus. Sådan én får hun hvert år. Bøgerne bliver læst flittigt. Hun elsker dem. De holder oplevelserne i live. I løbet af året snakker vi tit sådan: Kan du huske dengang.....?

I bøgerne står hvilken film, der blev set igen og igen, så vi kan mange replikker udenad.
I år var det Shrek, der var det store hit. 1-3 er set rigtig mange gange - dog ikke så meget i denne uge.
Sidste år var det: Der var engang en dreng - som fik en lillesøster med vinger
og året før: Karlson på taget


Nogle af godnatfortællingerne er også med i bogen. Sidste år var der meget fokus på, at jeg skulle fortælle stort set hver aften om min første skoledag.

I år skulle jeg fortælle, om dengang hun blev født. Jeg fortalte, da vi blev ringet op, da hendes forældre kørte på sygehuset. Hvordan vi gik i spænding og ventede på at få lov at komme på besøg.
Fortælling om, hvordan vi reagerede, da vi så hende første gang - hvor vi selvfølgelig sagde, at hun var så fin, lille og meget sød.
Smilla: Uh, det er dejligt at høre
Smilla: Sagde I godt nok, at jeg var sød?
Mig: Ja, det gjorde vi da.
Smilla: Det vil jeg gerne sige tak for nu - det kunne jeg jo ikke dengang.

Smilla er en pige, der er god til at takke for komplimenter - og god til at bemærke og selv give komplimenter, når nogen har noget pænt på eller gør noget godt.

Hun har givet os mange stjernestunder i hendes få leveår
 

2 kommentarer:

  1. Fantastisk god ide med den lille bog, det viser jo bare at det ikke behøver være dyrt indkøbte bøger som vækker størst lykke. Stort tillykke med fødselsdagen til Smilla :))

    SvarSlet
  2. Hjertelig tillykke med Smilla. Sikken sød pige, som helt sikkert har fortjent din bog. - Hvilken god ide.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.