torsdag den 5. september 2013

Så blev græshoppe-sommerfuglen endelig færdig....

Nu skal det jo ikke gå op i fisk det hele......

Græshoppe - sommerfuglen er endelig færdig (efter optrevling og ny start) Denne gang passer den fint, hvor den optrevlede var alt for bred.


Jeg har strikket oppefra og ned, så den kunne prøves og tilpasses undervejs. Opslag og raglan er inspireret af Peasy-cardiganen, som jeg har strikket i år.


Blonden forneden fandt jeg i en bog fra Charlotte Tøndering: Bohemestrik

Afslutning på hals og ærmer er 3-4 vrangpinge - så to retpinge og igen vrang.

 Sommerfuglene foran på brystet fandt jeg i kompendiet Vævestrik af Birgit Davidsen

Jeg har strikket en tråd Blackhill højlandsuld - farven græshoppe ;0)
og en tråd morbærsilke 60/2 i farven lime på pind nr. 4. Den færdige trøje vejer 208 gram - en let sag.
Garnet er købt hos garnudsalg.dk. Trøjen står i ca. 150 kr.


 Måske kan jeg bruge min hjemlavede kæde til?

Nu er den vasket og lagt til tørre. Jeg er tilfreds med resultatet. Jeg har vist aldrig haft så grøn en trøje før - jeg er mest til efterårs- og jordfarver - så det er lidt nyt for mig. Men denne er helt min egen - der findes ingen magen til - sejt.

Nu kan tankerne begynde at kredse om næste projekt - og et par af de ufærdige.




4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot og farven er rigtig dejligt, grøn uden at være for meget.

    SvarSlet
  2. Super skøn :-) den gad jeg godt strikke, dog uden mønstret, det er for svært for mig. Men vil rigtig gerne prøve at strikke en trøje oppefra og ned, har bare ingen opskrift. Mvh Anette mail@tillas.dk

    SvarSlet
  3. Den opskrift vil jeg meget gerne købe

    SvarSlet
  4. jeanette.r.martinsen@gmail.com

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.