fredag den 15. november 2013

Afhængig af garn 2........eller hvordan drømmene får vinger

Det blev et længere indlæg i går, hvor jeg måtte stoppe op og erkende min afhængighed. Reaktionen fra flere sider tyder på, at det er en misbrugsgruppe, som de sociale myndigheder endnu ikke har fået øjnene op for. Vi lever i det skjulte i lukkede grupper på facebook eller under dæknavn på bloggen.

 

Da jeg kom hjem fra arbejde, skulle jeg lige have mit lille fix i form af et par omgange strik. Men i dag var uroen der - for hvornår ville der tikke en SMS ind, så jeg kunne snige mig afsted til mit udleveringssted.

 

Og pludselig var den velkendte lyd på mobilen. Jeg lod fornuften sejre. Nu skulle den trækkes lidt - nydelsen. Cyklen blev pumpet. Lidt motion måtte jeg hellere få for efter afhentningen af nyt garn fra min pusher ville jeg måske ikke være i stand til at komme ud mere denne weekend.

 

I rask tempo gik det ind mod byen - overhalede endog et par stykker - til trods for de var en del yngre.

 

Udleveringsstedet foregår "skjult" hos Bog og Papir, så ingen fatter mistanke. Godt nok er det sjældent bogpakker har denne facon.

Uh ha det går stærkt hjemad. Mon indholdet nu lever op til forventningerne?

Indpakningen bliver flået af - det er værre end juleaften. Og helledusseda hvor bliver jeg glad. Smukke farver kommer frem - skal lige vænne mig lidt til den ny, som var fødselsdagstilbud.

Pusheren bruger et trick med at lægge "slik" i pakkerne. Der er ingen grænser for, hvad han vil gøre for, at man skal blive afhængig - hvis ikke af det ene så af det andet.

Pjat til side - det er rigtig hyggeligt. En fantastisk service.

Og nu kan jeg hele weekenden gå og glæde mig over disse smukke farver og drømme om, hvad det med tiden kan omsættes til. I fantasien er det blevet til mange af de fine modeller, som er i Østen for solen af Annette Danielsen og som jeg fik i fødselsdagsgave af min dejlige datter.

Det er godt at have lager og gode gemmesteder - lagde I mærke til ordet smugsteder i går. Godt ord.

God weekend - må også du sidde med et saligt smil på læben

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Åh hvor kom jeg til at le af dit indlæg, ikke af dig men hvor kender jeg din afhængighed ;-) det er bare så skønt at hente nyt garn, åbne posen og drømme og planlægge projekter. Flotte farver du har fået købt og oh hvor jeg glæder mig til at se hvad du tryller garnet om til.
    Hvis du åbner et vindu får du lidt frisk luft i weekenden ;-)) god fornøjelse med strikkeriets ;-)

    SvarSlet
  2. Holder mig på maven af grin.... Nej hvor jeg kender det, se, rør og dufte lidt og lidt mere og måske så en gang til. Før man kan mærke hvad lige netop det garn er til... Fede farver du har købt har også tænkt at måske en dag skulle jeg have en tempelblomst i den karry gule farve....

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.