onsdag den 20. november 2013

At strikke i samlesæt ...eller lave rettelser til Sydfrugter

Hm ...det er lidt irriterende, når der er fejl i opskriften. Jeg tjekker altid designerens hjemmesider for evt rettelser - i dette tilfælde Annette Danielsens. Der var enkelte rettelser til hendes nye bog: Østen for solen - men ikke til Sydfrugter.

Jeg startede på ærmet i søndags på strømpepinde, hvilket jeg hurtigt blev træt af. Jeg fulgte hendes tekst punktlig, men opdagede heldigvis hurtigt, at noget var galt i forholdet mellem tekst og mønsterdiagram.

Da jeg alligevel skulle trevle op, valgte jeg at strikke frem og tilbage. Og nu er det første ærme færdig.

Så snart det næste ærme er færdigt, skal der strikkes en god krave og så er projekt samlesæt ved at være færdig. Jeg tror, den bliver god - så gør det ikke noget, at den har taget tid.

Mange gode tanker er tænkt ind i den undervejs til min datter

Nattens frost afsløredes her til morgen. Så er det godt, jeg har en masse varme trøjer på lager - klar til brug.

På min blog fik jeg i dag lavet et overblik over årets strik. Hold da op hvor er det blevet til meget.

Man skulle ikke tro, at jeg laver andet end at strikke.

Det gør jeg stort set heller ikke!

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Godt du selv fandt en løsning, har du evt sendt en mail til AD? Den bliver altså ret fin, så godt du er videre. Flot du fandt ud af at lave de link til dit strik, jeg overvejede også en på et tidspunkt men kom så ikke videre

    SvarSlet
  2. Hej Gitte. Jeg har skrevet til AD, men intet hørt. ja, det er da en imponerende produktion man kan nå på knapt et år. tak for dine hyggelige kommentarer

    SvarSlet
  3. Sikke en smuk blå farvekombination. Er selv fan af Garnudsalgs gode fibre. Må man spørge hvilke farver har du valgt ?

    SvarSlet
  4. Jeg har her strikket en tråd af Blackhills lammeuld: Blå rullesten sammen med en tråd blå/grå superfine alpaca (c838). Det er datterens eget valg. Hun elsker blåt - og denne er rigtig god til hende

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.