onsdag den 27. november 2013

Donagal RAW ..... Man kan næsten fornemme det

Sig navnet på det garn, jeg strikker Tempelblomst i - Donegal RAW......
 
Det er næsten som at strikke i sejlgarn. Det slår knuder i mere end en forstand. Jeg har som sædvanligt trevlet op ind til flere gange. I starten var der de drejede vrangmasker, der drillede, og det tror jeg til dels skyldes garnets manglende blødhed.
Så havde jeg overset den lille finte i første omgang af diagrammet - hvor man skal medregne sidste maske fra forrige omgang. Det betød, at ribborten ikke blev så fin som på billedet i bogen. Først tænkte jeg, at det måtte have at gøre med den størrelse, jeg strikkede i.

Måske kan du se her - hvad jeg mener - bladet er forskudt fra stilken, som er i ribben


 
Sådan ser den ser den ud i bogen - læg mærke til, hvordan retribben danner stilken på første blad.
Så endnu en gang optrevling. Men nu tror jeg det kører for mig. Jeg stod tidligt op i morges, for at strikke det garn, som jeg trevlede op i går. Det er det, jeg kalder at strikke baglæns.

 
Her er jeg så nu - og der er " kun" 92 omgange tilbage. Nu må jeg have to rundpinde til hjælp.

Her hænger stilk og blad sammen
 
Bortset fra det rå og det rustikke, så er farvespillet skønt. Karryfarvet med en varm gul alpaca i.
Forøvrigt har jeg vasket min lille strikkeprøve - og jeg den bliver blødere efter vask.
 
Og så beder jeg til diverse guder om ikke at få ondt i skuldre og hænder, inden jeg er færdig.

 
I må have en skøn onsdag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.