torsdag den 28. november 2013

Tid.....får man nogensinde nok?

Jeg har en friformiddag til strik i dag. Og jeg kan godt sidde og køre mig selv op med alt det jeg synes, der skal nåes inden jul eller bare inden 1. December. Har jeg overhovedet tid til at strikke?

Jeg har en del strik i gang, som skal være færdig til jul, men det er jo kun en lille del af alt det, der skal nåes.

Jeg ville så gerne tage den med ro, og kan overhovedet ikke forholde mig til....at det er lige om lidt.

Så er det, man kan lave lidt sjovt med sig selv - fx tage tid på, hvor lang tid det tager at strikke en omgang på Tempelblomst, når der skal strikkes 3 vrangmasker sammen og rettes en enkelt fejl.

Omgang 41 tog så lang tid

Næste omgang tog kun halv så lang tid 10 min. Så kan man jo regne en gennemsnitstid ud på de ca 70 omgange, der er tilbage og som jo vokser i maskeantal....hm

Nu er det jo ikke meningen, at der skal strikkes på tid, så det vil jeg forsøge at lade være med. Men med så lang tid til hver omgang, tror I så jeg når det ;0)

Der er jo også lige nogle sokker og lidt sydfrugter, der skal strikkes færdig og monteres......

Tid er en mangelvare i denne tid eller også skal der bare skrues ned for præstationsbehovet og alle "burder"

I Bangkok må man indstille sig på at have tid nok - aldrig har jeg oplevet så mange biler og dermed tæt trafik

Heldigvis kunne man også vælge at sejle

Nu vil jeg lige så stille øve mig på at nedtone mine forventninger til mig selv - håber så resten af familien gør det samme, så har jeg nemlig tid nok.

Må du have tid nok til dine gøremål.......

 

 

2 kommentarer:

  1. Jeg øver mig i at udelegere opgaverne,uanset småkagerne ikke bliver liiiige så tynde som de plejer og der er måske en stribe eller to på de nyvaskede vinduer-men skidt pyt,det giver mindre julestress :)),og alle deltager i julens forberedelser

    SvarSlet
  2. Åh ja hvis bare man kunne købe sig lidt ekstra tid. For mig er det vigtig at nyde det jeg gør, jeg vil hellere nøjes og nyde det jeg når end halse afsted og være frustreret. Smuk strik og utrolig hvad de ekstra vrang masker kan tage af tid ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.