mandag den 23. december 2013

Hyggelig forberedelsesdag.... Dagen før dagen

Det er dejligt at være i god tid. Det er jeg i år.

Tjeklisterne er ved at være i bund.

Der er gjort klar til overnattende gæster.

Gaver er pakket ind

Alle madindkøbene foretaget i går

Rengøringen så godt som

Træet er pyntet

I dag er ænderne i ovnen. De langtidssteger. Duften af jul har hermed indfundet sig i køkkenet.

Fond til saucen er også ved at blive tilberedt.

Risengrøden koger

I morgen skulle det hele gerne være nemt. Det er sådan jeg har planlagt det.

Vi bliver 7 voksne og 2 børn.

Jeg glæder mig, fordi i år er der tid til at nyde forberedelserne også.

Hastværk er lastværk

På strikkepindene har jeg påbegyndt en Tempelblomst til mig selv i farven honning fra garnudsalg.dk

Jeg strikker med 2 tråde.

Til nytår fylder denne blog et år. Det var sidste år i juledagene, jeg begyndte at søge efter strikkeinspiration og fik kendskab til Blogland.

Og jeg skal da lige love for, at jeg har fået strikket en masse i dette mit første år. Der er vel nærmest opstået en form for afhængighed.

Det har givet mange dejlige, meditative stunder. Jeg har tænkt mig at fortsætte.

Egentlig troede jeg ikke, jeg ville få læsere til min blog. Det var ikke målet. Det var nærmest mest til glæde for mig selv. Jeg er rigtig glad for, at nogen gider kigge med og kommentere. Det inspirere også.

Mon der er noget under træet til en strikkeglad eller fra en strikkeglad.

Selv har jeg ønsket forskelligt til at forny min strikkeglæde. Jeg har også strikket et par gaver.

Rigtig glædelig jul samt et lykkebringende strikkeglad nytår

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Det er da fantastisk som vi kan finde sammen i cyberspace. Hvor er der mange søde kommentarer og gode ideer.
    Håber du får en god strikkepassende pakkejul.
    Glædelig jul og godt nytår.
    Strikkehyggeglade hilsner

    SvarSlet
  2. glædelig jul Ellen, til dig og dine. din poncho ser superlækker ud.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.