onsdag den 4. december 2013

Orm i Tempelblomst .... Og lidt matematik

Så er der ikke mange omgange tilbage ( 113 i alt)

Jeg har lige lavet en lille matematikopgave - for at finde omkredsen på Tempelblomst. Omgang 107 påbegyndt - der er 113 i alt.

Det ser ud til at mine mål holder og dermed strikkefastheden. Den skal være 54 cm i radius. Jeg har den i øjeblikket på 3 rundpinde a 80 cm, og maskerne sidder tæt. Det tror da pokker! Når jeg udregner omkredsen, som er to gange 54 gange pi (3.14) - ja, så skulle den efter mine udregninger blive 339 cm i omkreds.

Mit runde havebord er 55 cm i radius - og når jeg tager Tempelblomst af pindene, skulle den kunne dække bordet på nær en cm. Det gør jeg nu ikke. Jeg skal ikke nyde noget - men jeg har lavet et par små fejl i to af de små blade til sidst. Jeg er kommet til at slå om for tidligt - det betyder, at der kommer et lille hul det forkerte sted, men det må være en bladorm, der har været på spil. Jeg orker bare ikke at pille op.

Et af de sidste billeder må være, at den skal til kanten af mit havebord.

Den er stor at sidde med, men varmer godt på benene.

Måske når jeg de sidste omgange i dag, så skal der blot strikkes manchetter

God 4. december

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.