torsdag den 27. marts 2014

Uh de garnpushere de frister..... og lige nu har jeg bare ikke tid nok

Efter Maestro blev færdig har jeg koncentreret mig om planlægning Kræftens Bekæmpelses landsindsamlingen 6. april.

Puslespillet med fordelingen af ruter og skaffe de sidste frivillige kræfter tager tid.


Så strikkepindene har ligget stille .....lige ind til nu.
I dag ville jeg vise min forårs- maestro til Gitte, som solgte mig det lækreste garn til den.
Så jeg cyklede afsted (jeg ved faktisk ikke, hvorfor pungen kom med).
At besøge Gitte er som at opsøge slangen i Paradisets Have.


For nogen tid siden forelskede jeg mig i denne model - set på hendes hjemmeside (billedet her er lidt uskarpt)

Inden jeg fik set mig om, var jeg i færd med at designe mit eget garn.
Jeg valgte Air og Soul. Air tilfører strikken det bløde/ lodne og Soul luftighed. Jeg har aldrig set sådan et sjovt garn før - soul minder om "fingerstrik" i sin struktur. Sådan præsentere de sig på hjemmesiden.
 
 
    Jeg kunne jo ikke dy mig - skulle lige have dem ud i dagslyset og se dem sammen.
    Trøjen skal strikkes på pind 5 - og den bliver så lækker blød. Jeg kan næsten ikke vente - og så synes jeg, det ser lidt sejt ud med lynlås i siderne, og at ryggen faktisk går lidt om foran over skuldrene.
    Uh, det kan blive dyrt med sådan en eksklusiv garnpusher i baghaven.
     
     
     

      5 kommentarer:

      1. Uha jeg kan ihvertfald godt forstå du blev fristet,hvor ser det bare lækkert ud,både garn og model

        SvarSlet
      2. Du må have en aftale med banken om, at kontokortet ikke virker på det nummer der!!!!! ;-)
        Imens glæder jeg mig til at se nærbilleder af, hvordan det garn projekt tér sig!

        SvarSlet
      3. Den ser super lækker ud. Desværre virker links kun til forsiden og jeg kan derfor ikke finde modellen. Glæder mig til at se din version :-) hilsen Susanne K, Middelfart

        SvarSlet
      4. Linket virker kun til forsiden - opskriften ligger under "for kunder" - den er gratis. Man kan jo oprette sig som bruger.

        SvarSlet
      5. Så skønt garn og model :-) Vil selv lave den og har downloaded opskrift, men bliver lidt i tvivl om hvor bred den bliver.. Ifølge opskrift ser den ud til at blive ret bred - så kunne være fint at se billeder i andre vinkler - har du fundet den andre steder mon?
        Vh Helle

        SvarSlet

      Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.