tirsdag den 15. april 2014

Gult indlæg i regnbuelegen...

Rød, orange og nu gult i regnbuelegen.
Det er en god måde at blive opmærksom på, hvilke farver jeg egentlig omgiver mig med.
Den gule farver finder jeg ikke indendørs.
Den gule farve skal jeg udenfor for at finde. Rundt om huset står påskeliljerne i fuldt flor. Sammen med gyvelen på hushjørnet, lyser det om i haven og er sikre forårstegn.
Og bevæger jeg mig ud på min løbetur, er det let at få øje på den gule farver
F
Følfoden
Mælkebøtten
Og smørblomsten
Alle står de og lyser op i det grønne
Er der noget smukkere end en grøftekant fyldt med mælkebøtter?
Når jeg på løbeturen, når til hellen, er jeg en km hjemmefra. I øjeblikket øver jeg mig på at kunne løbe til den uden pause.
Nå ja, så er der noget med et udtryk, der hedder "Børn på gule plader". Det hører man vist ikke så meget mere. I dag hører jeg mest udtrykket bonus- børn, hvilket lyder bedre i mine ører.
Gul er falskhedens farve - siges der.
Jeg forbinder den med sol, forår og blomster i have og langs grøftekanten










1 kommentar:

  1. Det er da nogle rigtig forårsbilleder du der har fundet, lad os håbe at solen også snart får magt, så det rigtigt kan blive forår med varme og røde kinder.
    Karen

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.