tirsdag den 15. april 2014

Min omvej til Magic Loop....

Nød lærer nøgen kvinde at spinde ......

Eller er det dovenskab eller måske frustrationer, der skaber nye måder at gøre tingene på.

Jeg undres ofte over de smarte finesser Nogen pludselig finder frem til.

Nu skulle jeg fx strikke et ærme - i "gamle" dage foregik det typisk på strømpepinde eller en lille rundpind.

Den lille rundpind er udelukket, da mine hænder ikke længere vil det. Sidste år hørte jeg om Magic Loop - men i min utålmodighed fik jeg ikke helt fat i metoden (troede det var med 2 rundpinde), hvilket faktisk fungerede rigtig fint, indtil ....

I går foretog jeg en lille rejse ....

Ærme påbegyndes på pind 5 i fnuglet garn på strømpepinde (de føltes tunge at sidde med)

Så faldt den ene ud - øv

Nå - men så måtte jeg jo ty til det, som jeg indtil i går havde opfattet var Magic Loop - og som ind til fornylig havde fungeret særdeles godt, nemlig med to rundpinde a 80 cm, der strikker hver sin halvdel. Kan I se den magiske løkke?

Men nu føltes det lige pludselig "træls" - for jeg har jo fået Knit Pro siden jeg sidst brugte metoden, så nu føltes den ene rundpind pludselig stiv og knap så bevægelig som den anden.

Jeg tjekkede lige metoden Magic Loop på youtube igen - a ha kun en rundpind :)

Se det var jo en herlig opdagelse - for Knit Pro pindene er så absolut at foretrække - og hvor forskellen på de to slags pinde blev markant i denne situation

Nu fik jeg styr på den Magiske Løkke, som den også kaldes

Genialt på flere måder

Det har altid generet mig med den klirrende lyd af strikkepinde, hvis jeg er til møde eller foredrag. Og her er strømpepinde slemme

Nu kan jeg strikke lydløs og Hu Hej hvor det går

På trods af omvej nåede jeg i mål - ny metode lært - og den er ikke så ringe endda ;0)

Forøvrigt er min trøje med lynlåse lige straks færdig - om et ærmes tid

Jeg har fået påskeferie, så der er tid til strik og overskud til at lære nyt

God tirsdag

 

4 kommentarer:

  1. Tillykke med de nye færdigheder! Jeg har ikke strikket med strømpepinde siden jeg fik forevist og lært Magic Loop.
    Jeg tabte nemlig altid en pind og syntes det hang fast i alt og det larmede, når pindene arbejdede!
    Jeg har også KnitPro samt ChiaoGoo. Bruger dem til alt, også frem og tilbage strik.... Det er ikke nær så tungt at sidde med. Mine skuldre er begyndt at brokke sig over mit strikkeri, så jeg har lært at passe på!

    SvarSlet
  2. Tillykke med opdagelsen - du vil aldrig gå tilbage! Siden jeg for nogle pr siden fik Knit Pro har jeg ikke brugt andre pinde med undtagelse af den lille hjælpepind til snoninger. Alt kan strikkes på rundpind, og som Anne skriver, er det meget skuldervenligt :)

    SvarSlet
  3. Allerede inden det blev moderne, eller kendt strikkede jeg magic loop. Jeg vidste bare ikke at det var hvad jeg gjorde:) Jeg var nemlig heller ikke vild med strømpepinde der faldt i alle retninger. Jeg husker at jeg ikke fortalte det til nogen, for jeg synes det var lidt pinligt at strikke på så doven en måde med at trække wiren ud:)) . Ja sådan er der så meget.. Jeg bruger stadig metoden, men er også vældig glad for at bruge de små ærmerundpinde.m

    SvarSlet
  4. Det må jeg ha lært �� Jeg sidder og kæmper med de s**** strømpepinde �� Jeg har en "defekt" venstre arm, så det er en kamp, og jeg taber pindene, og markerne glider af ..... Men der kom manden min til hjælp. Han kom hjem med ørepropper, fra sit arbejde, så nu er de monteret på pindene ����
    God påske

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.