tirsdag den 29. april 2014

Ud i det blå .....indlæg i regnbuelegen

I disse dage er der den smukkeste blå himmel uden en sky

Man drages ud i det blå - finder en plet i solen og nyder det.

Gåture, løbeture og cykelture ....allevegne myldrer det med folk, der længes ud.

Korte ærmer og bukser

Da jeg var barn var min yndlingsfarve blå. Meget af mit tøj var blåt den gang. Det har ændret sig.

I dag har jeg intet blåt i garderoben og blåt garn er heller ikke blandt favoritterne.

Min ældste datter har overtaget farven. Derfor fik hun "Sydfrugter" strikket i blåt i julegave.

Jeg søger også udenfor

Finder mig en lun strikkekrog i haven

Eller løber mig en tur

I min by har vi mange stier og mange er inddelt således, at man kan gå og løbe på den ene sti og cykler kan køre på en sti ved siden af. Det er godt tænkt.

Jeg løber ud for at kigge til svaneparret i en af de kunstigt anlagte søer, vi har en del af. Her kan man sætte sig og få et hvil, hvis man har behov.

Svaneparret havde flyttet sig.

På min tur i det blå, fandt jeg til en anden sø. Her stod svanefar - hvorfor? Han beskyttede sin mage, der lå på sine æg. Så nu er der basis for at holde øje med parret.

På min hjemtur øjnene jeg blå blomster.

Vel hjemme gik jeg en tur i haven

Håber jeres tirsdag også byder på en tur i det blå

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.