søndag den 15. juni 2014

Jakken "Under Uret" fiks og færdig....og genbrug

Design: Annette Danielsen
Opskrift: Findes i bogen "Mange masker"
Originalgarnet: Spinni og alpaca fra Isager
Jeg har brugt: 375 gr Recycle Bomuld støvet grøn og 147 gr grøn alpaca i fv. J174. Alpacaen er med for at give farvespil. Kunne undværes. Bomulden er blød og let at strikke i. Garnet er fra min billige garnpusher

Sjovt at gamle comboybukser omdannes til garn og nu til en jakke til mig.

Strikket på pind 4. Strikkefastheden passede perfekt. Jeg har strikket str. L.

Uundværligt: en omgangstæller og en hjælpepind.
Tips til isætning af ærme: Her er en god video med tips, når ærmet er lidt for stort til ærmegabet.
Sommetider kunne jeg ønske et kursus i monteringsarbejde, men her kommer youtube til hjælp. Især er der mange gode engelske videoklip.

Jakken strikkes oppefra og ned (frem og tilbage). Ærmerne strikkes dog rundt. Her brugte jeg magic loop.

Sværhedsgrad: Ikke for nybegyndere. Egner sig ikke til tv- strik

Halskanten: Her samles maskerne op. Jeg trevlede op efter et par omgange, for jeg kan godt lide at jakkens ribmønster fortsætter op i halskantens rib. Men det fremgik ikke lige af opskriften. Efter lidt beregninger fik jeg samlet op, så det kom til at passe fint.

"Under Uret" har været et behageligt møde. Udfordrende, spændende - og tungen skal ind imellem holdes lige i munden.

Jeg har været 14 dage om at strikke den - fik lidt for meget af vrangmaskerne en dag, så måtte holde en pause på grund af strikkearm.

 
Jeg faldt for det fine mønster og snittet. Skødet bagpå er lidt raffineret, synes jeg.

 
Nu ligger den og vugger i vaskemaskinen. Spændende at se, hvad det gør for den.


Tak for mødet "Under Uret" - nu må jeg løbe



2 kommentarer:

  1. Den er flot. Detaljen i taljen er fin.. Til Strik i det fri i dag var en af deltagerne i gang med en opskrift med masser af snoninger fra en engelsk opskrift... Så jeg tænkte lige på din Under Uret.
    Jeg skal til Workshop om Montering hos Hanne Pjedsted på Samsø i næste weekend.. Det ser jeg frem til! Og så om Strik i facon med venderækker i en anden workshop....

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin og flot! Er ret vild med snoningerne bagpå :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.