onsdag den 2. juli 2014

Pudekamp ......og gul sommerbluse

Efter dagens løbetur tog jeg ud for at købe stof til nyt betræk til sofapuderne.
De trængte. Og sådan noget interesserer det mig ikke at strikke.


Samtidig blev betrækket hevet af sofaen og vasket, så i morgen er der næsten en ny sofa igen.
Jeg købte to forskellige sort-hvid stoffer. Puderne var 4 a 40x40 og en enkelt 50x50.
Det kunne lige være der og glad fik jeg klippet til de 5 puder.
Så gik det ellers fint. Jeg fik syet de første.
Der var da godt nok lige en af puderne, hvor betrækket virkede noget for stort, så det blev lige klippet af.

Shit.

Det var jo det til den største pude, som plejer at stå i en sort læderstol.
Øv - den fik så ikke nyt betræk i dag.
Da den sidste pude skulle syes i bunden brød symaskinen sammen. Den er ellers så god som ny, selvom jeg har haft den nogle år.

Jeg fik lavet en aftale med Ribe Broderi- og garnbutik, der også reparerer symaskiner. For der er jeg jo i næste uge, når jeg skal på højskole.

 
De skal nok live op i sofaen.

I disse dage strikker jeg på min gule sommerbluse. Om få cm er mønsteret færdigt, så er det glatstrikning. Jeg strikker i Mathilde bomuld fra min garnpusher lige om hjørnet. Opskriften er købt samme sted.

 
Nu må I se den, for jeg tror ikke den bliver et "fraklip". Dem har der også været nok af.


Når den er færdig - gælder det "Adam", som omtalt inforrige indlæg.

Ingen Ufo' er på lager

God onsdag aften til dig kære læser




3 kommentarer:

  1. Smarte puder.... De skal nok live op i sofahjørnet.
    Og blusen er en rigtig sommerting... Meeen ingen UFO'er... Det går virkelig ikke... Der skal være noget reservestrik til tænkepauserne!!!!
    Du skal da have kufferten hevet frem... garn, garn og mere garn... og så det øvrige! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      Må jeg spørge hvor du har købt det sort/hvide stof henne.
      Mvh
      Bettina

      Slet
    2. Jeg har købt det hos Kølkær stof og Hobby i Hammerum. Du kan Google det

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.