fredag den 17. oktober 2014

Løvfald ... så var den ferie slut

Sådan en uge går hurtigt. Mit mål var at få Laneway færdig, og det nåede jeg jo i går.

Jeg fik besøgt min bror, havde børnebørnene til overnatning og så lige en dag eller to til mig selv uden planer

Jeg fik også klaret et besøg hos tandlægen og damefrisøren, så kan jeg lidt igen

På søndag har jeg inviteret børn, svigerbørn og børnebørn til frokost, så bliver ugen lige rundet godt af.

Traditionen tro, når jeg har fødselsdag, laver jeg en hjemmelavet is.

Opskriften fik jeg i begyndelsen af 80'erne af en efterskolekollega - og jeg har brugt den med succes mange gange.

Men hver gang skal jeg lede efter den lille lap, den er skrevet på mellem alle mine andre lapper.

 
Nu lægger jeg lappen, som Lone skrev mig for tredve år siden, her på bloggen så kan andre måske få glæde af den.

 
Godt med hakkede mandler, chokolade og knuste makroner blandes i flødeskummet tilsat piskede æggehvider og æggeblommerne rørt med flormelis.

Jeg sparer dog lidt på makronerne, da de søder isen mere, end jeg bryder mig om - men det er jo en smagssag.

HJEMMELAVET IS - NÅR DEN ER ALLERBEDST.

 
Nu er den i fryseren - på søndag kan den så vendes ud på fad, pyntes med kiwi eller lignende.
Den kan også laves i randform og pyntes med jordbær om sommeren fx

Nu til bloggens egentlige ærinde

Jeg har fået bestemt mig for garn til Løvfald af Annette Danielsen.

Den første start er pillet op.

Nu har jeg fundet en "Tweed me Please" frem, som så skal strikkes sammen med alpaka i forskellige gode efterårsfarver.

Mon ikke det kan blive godt?

 
God fredag til jer, der læser med


3 kommentarer:

  1. Ja Ellen, jeg kan lige følge dig, når ugen begynder, rummer den uendelig mange muligheder, og pludselig, så er alle dagene brugt op, men du har da nået mange gode ting, synes jeg.
    God fødselsdag til dig sammen med familie og dejlig hjemmelavet is.

    SvarSlet
  2. Tak for is-opskrift! Mon det virker at lægge den foran kokken?
    Du har da fået meget ud af dine efterårsferie.... både skal nåes og skal nydes.....
    Nydelsen bliver endnu større med is og familien samlet om bordet!
    Rigtig god fødselsdag i godt selskab.

    SvarSlet
  3. Intet så godt som en god opskrift på is...tror jeg skal afprøve din næste gang, jeg skal lave is...også selvom jeg synes min egen er ok ;-)
    Farverne til din Løvfald ser super gode ud, jeg glæder mig til at se den færdig :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.