søndag den 14. december 2014

14. december 2014 ....tænk hvis jeg vandt millionen

Sikken voldsom trængsel og alarm,
det er koldt, og man må gå sig varm.
Lygten tændes klokken fire alt,
det skal være aften med gevalt.
Midt på gaden sælges træer og frugt,

se butikken, hvor den stråler smukt!
Varer kan man få i tusindvis,
tænk Dem bare, under indkøbspris.
pris, pris, pris, pris, pris, pris,
tænk Dem bare, under indkøbspris,
pris, pris, pris, pris, pris, pris,
tænk Dem bare, under indkøbspris!



At jeg er uhjælpelig bagefter i år ses fx her. Hvert år til 1. december modtager jeg en skrabekalender fra min søde veninde Tove.

Det har hun haft som tradition i mange år efterhånden. Desværre har jeg ikke fundet på noget til gengæld - men hun bliver troligt ved hvert år uden forventninger om noget til gengæld. Og det er så hyggeligt.

I år har jeg endnu ikke fået skrabet - og mens jeg går og fjerner nullermænd, så julepynten kan
hænges op og stilles frem, går jeg og fantaserer.

Hvad hvis jeg virkelig vandt millionen? Ville jeg så dele med hende? Eller kunne jeg nøjes med mindre?

Og hvad ville jeg bruge den til?

Skulle børnene ikke have 100.000 hver i julegave?

Tja, så længe jeg ikke er begyndt at skrabe endnu, sætter kun fantasien grænser

Måske jeg skulle ud i butikkerne en tur i eftermiddag? Men så skal det vist gå højt til.

Igen i dag har jeg været hulens tidligt oppe og bage boller til morgenkaffen til  julemarkedets mange frivillige - så jeg har en lang dag foran mig - og så meget rengøring på en søndag trænges ikke.

Jeg kunne også bare skynde mig at blive færdig, sætte mig og strikke julestrømperne færdig, nyde stearinlyset fra 3. søndag i advent  - (selvom jeg ingen krans har) - det passer mig vist bedst.


                                                            Så tænder vi tre lys i kvæld,
                                                            for længsel, håb og glæde.
                                                            De står og skinner for sig selv
                                                            og os, som er til stede.
                                                            Så tænder vi tre lys i kvæld,
                                                            for længsel, håb og glæde.

Glædelig adventssøndag












2 kommentarer:

  1. Her er det Erik der er skrabenisse... Ved morgenbordet (vi har jo god tid!) skraber han og drømmer om alle de muligheder der gemmer sig bag lågerne! Kalendernissen har givet en skrabekalender i mange år... og jeg tror han har vundet en 50'er!
    Søndag er hviledag... ikke til rengøring. Søndag skal sjælen indhente dig, så du er klar til næste uge...
    God 3. advent til dig.

    SvarSlet
  2. Så tænder vi tre lys i kvæld,
    for længsel, håb og glæde.
    De står og skinner for sig selv
    og os, som er til stede.
    Så tænder vi tre lys i kvæld,
    for længsel, håb og glæde.

    Sikke et smukt adventsvers! En skrabekalender som adventsgave - hvilken god idé. Selv om vores børn er voksne, kunne de da vel egentlig godt lige få sådan i adventsgave - sådan helt uventet. Det må det være, når de ikke har fået noget hverken 1. eller 2. advent. Men måske i dag?
    God 3. søndag i advent til dig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.