fredag den 2. januar 2015

Hjertebluse .... Årets første strik

2. januar 2015 - årets første indlæg og første strik

I dag er der nogle kommuner, der starter i skolen. Heldigvis venter min med at starte til mandag 5. januar. Det er jeg taknemmelig for. Langt mere humant :)

Derfor kunne jeg også nyde denne morgen i fulde drag og nattøj til langt op af formiddagen. 

Jeg startede med morgenkaffen kl 6.30 og montering af "Hjerteblusen" til en lille solskinspige, som jeg håber, den finder - måske her 

I hvert fald nød jeg at strikke i denne gyldne farve - som får mig til at tænke på solens gyldne skær

Opskriften er fra Lene Holme Samsøes bog: Babystrik på p 3½ - 4

Jeg har strikket med dobbelttråd på p 3½ i garnet Coast . Farven hedder "aconite". 
55 pct lammeuld og 45 pct bomuld. En dejlig blød bluse. 

I alt brugte jeg 104 gram til str 1½ - 2 år. 




Hjertebluse str. 1½ - 2 år set forfra 
Hjerteblusen lukkes med er knap bag til



                                  
Jeg bøvlede lidt med sammensyningen af ærmerne. Det er vigtigt for mig, at det føles godt og ser ordentlig ud.

Jeg havde strikket første og sidste maske ret, så der var en "knudekant" - efter lidt pillen op og utilfredshed, så fandt jeg lige en god video, som gjorde arbejdet færdig på kort tid.

Nu føles sømmen ikke - den er flad og det ser nogenlunde ud fra retsiden, som den også er syet fra - (nederste billede.)

Før i tiden - i gamle dage - syede jeg vist sammen med bagsting på vrangsiden - men i dag er det altid fra retsiden.

Nu skvulper den i maskinen. Jeg vasker altid mit strik - så er jeg også sikker på, at det går an.

God dag til dig - der forhåbentlig også får lov at nyde dagen

3 kommentarer:

  1. Her starter året også i langsomt trav. Skiftevis strik, vasketøj og oprydning!
    Hvor er den lille trøje fin. Jeg håber, den finder en glad ejer!

    SvarSlet
  2. Godt nytår - og dejligt at have fri!! Sikke en sød trøje - Samsøes opskrifter er geniale!!!

    SvarSlet
  3. Sikke en sød bluse. Og god farve. Jeg syr også altid sammen fra retsiden. Men allerallerhelst vil jeg strikke rundt, så jeg er fri for at sy ;-)
    Jeg har aldrig været vild med monteringsarbejdet. Men er enig med dig i, at det skal være pænt.
    Og det er dit!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.