mandag den 19. januar 2015

I Tykt og tyndt ....

Endnu en weekend fik alt for hurtigt ben at gå på. 

Den har været afslappende - hvilket var tiltrængt

Ugen forinden sneglede sig afsted. Jeg havde ondt i  ryggen - så ondt, at jeg knapt selv kunne tage sko på. 

To dage måtte jeg gå lidt før hjem fra arbejde. Klarede undervisningen - men droppede de lange møder om eftermiddagen. 

Det går bedre i dag. Jeg kunne tage skoene på i morges, og så var det jo bare om at komme ud af døren. 

Jeg klarer min arbejdsdag

I weekenden fik jeg trevlet  "Sort is" op igen. 

Strikkefastheden var ikke holdbar i mønsteret. Så nu er der igen slået op i en størrelse mindre. 

Jeg orkede ikke pind 2½. 



                                            

Jeg har længe haft et cone Donegal Raw garn stående. Jeg har tidligere strikket Tempelblomst, som ses i menuen til højre her på bloggen. 

Jeg kan lide farven og farvespillet. Garnet er lidt råt at strikke i. 

Jeg har taget en alpaca følgetråd med - ligesom i Tempelblomst

En prøve blev lavet på "Stenvarde" p 5½. Den passede med opskriften og det går hurtigt. 

Da søndagen var omme - lå begge ærmer til trøjen klar. Modellen findes også i bogen "Grønland"

Der kan nu varieres mellem tykt og tyndt strik - alt efter humøret.

Og det passer mig godt

God dag til dig


3 kommentarer:

  1. Fine trøjer du har gang i, jeg har også købt garn til sort is som jeg skal have på pinde når lige jeg har bladet et par andre ting færdig

    SvarSlet
  2. Man mærker virkelig, hvor mange bevægelser, ryggen bruges til.
    Jeg elsker også at variere med forskelligt strikketøj.

    SvarSlet
  3. Håber du er i bedring - det er rædsomt at ha ondt i ryggen, og i vores job er vi bare nødt til at være fit for fight..god bedring.
    Tak for din kommentar på min blog - du er altid velkommen :-) glæd dig til at strikke Sort Is - den er dejlig at strikke. Jeg bøvlede også noget med strikkefastheden, fordi jeg valgte en babymerino ( er lidt uldsart...) jeg er en str L men strikkede kun i S og den er blevet super god. Nej p nr 2 1/2 er altså for tynd!! Det er to flotte projekter du har gang i:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.