onsdag den 11. marts 2015

Pink retstrik med blomst

Lene Holme Samsøe har udgivet en bog med titlen: Sødt og blødt til prinser og prinsesser

Da naboens datter for to år siden fik en lille pige, strikkede jeg denne i str ½ år.

Nu fylder hun to - så nu må hun have en større.

Den er strikket på p 5 i et kraftigt mayflower garn 3

Oprindelig strikkede jeg den i et garn Hjerte Soon - men det er stort set det samme.



Der findes forskellige metoder til sammensyning af strik. Jeg gør det altid fra retsiden, så man kan se, at det bliver ordentligt.

Retsiden mod retside er nemt - der bruger jeg blot knudekanten.

Men når ærmet skal i, vender det jo anderledes. Her var Annette Appel mig lige til stor hjælp med denne video




Så håber jeg den bekommer den lille modtager vel.

Jeg kom i hvertfald i forårshumør af at lave den lille blomst til :)



3 kommentarer:

  1. Veldig søt har du strikkt og herlige våren farge. Koselige blomster :-)) jeg liker :-)
    Våren hilsen til deg... men i dag kommer kald til oss... men månedens mars fortsatt ikke kan ta så mye varmt,
    vi hadde en deilig visit og nå vi venter igjen :-)) Hilsen til deg. Viola

    SvarSlet
  2. Åh så fin en trøje og modellen kan jeg nemt sige god for.Strikkede den for et par år siden og den blev brugt flittiigt

    SvarSlet
  3. Så fin og enkel en model. Blomsten gør resten.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.