lørdag den 15. august 2015

Hip Hop, skater, rapper og et lille mirakel

For nogle måneder siden spurgte yngste datter, om jeg kunne strikke et sæt til en lille pige, da hun var inviteret med til hendes navnefest i dag 15. august

Det kunne jeg vel nok - indtil hun sagde, at det skulle være lidt specielt.

Faren til datteren var nemlig rapper i et band, så hvis jeg kunne ramme den stil, så var det lige i øjet.

Krav: Hættetrøje med forbogstaver foran på lommen og hængerøvsbukser - noget i den retning.

Farver - gerne en flot orange til trøjen og sorte bukser til. Hm .... en lille udfordring.

Jeg begyndte at lede efter opskrifter - mange blev set igennem på Ravelry - endelig fandt jeg denne med navnet Snow Day Hoodie  


Det var den jeg skrev om for nogen tid siden med den smarte måde at slå op på til hætten og så ellers topdown - men da kunne jeg ikke afsløre det hele.

 
 
Bukser i hip-hop stil var lidt sværere, og jeg fandt aldrig helt en, der ramte til det garn, jeg havde købt. Faconen skulle jo være den helt rigtige, så efter at have skimmet og målt på diverse buksers livvidde og lavet omregninger til min strikkefasthed på 22 m pr 10 cm i  str. 6, 9 og 12 mdr - så endte jeg med en opskrift, som kunne bruges. Jeg valgte at strikke str. 6 mdr
 
Jeg har til bukserne brugt knap 100 gr Blackhill Cottonwool sammen med knap 50 gr Blackhill Superfine alpaka i fv Lakrids. En tråd af hver på p 3.5
 

 

 
 
Hættetrøjen er strikket i dobbeltgarn - også Blackhill Cottonwool ca 150 gr i fv Clementin
 
Datteren var tilfreds med resultatet, og det bliver spændende at høre modtagernes reaktion.
 
I øvrigt mens jeg var med yngste datter på hospitalet, skete der noget forfærdeligt, som heldigvis endte lykkeligt.
 
Den lille pige må være født under en heldig stjerne eller en hånd er blevet holdt under hende.
 
Måske læste om barnevognen med den lille pige, der blæste i vandet på Islands Brygge.
 
Artiklen stod i BT. Dette lille mirakel får i dag sit navn og dette sæt.
 

 
 

 


Miraklernes tid er heldigvis ikke forbi
 
God søndag




3 kommentarer:

  1. Så sødt et sæt. Du har ramt stilen så flot. Hun er en heldig lille pige :-)

    SvarSlet
  2. Flot sæt. Det kan kun vække glæde hos forældrene

    SvarSlet
  3. Fantastisk set har du strikkt... morsomt bukser og riktig god hettegenser... jeg strikker hette for jakke nå :-))
    Ha riktig god kveld. Hilsen fra Viola

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.