torsdag den 17. september 2015

Sjove Riller ...efterårslunt

Sjove Riller 2 + 2 er stadig sjov at strikke

Der er mulighed for så mange farvekombinationer

Jeg fik lyst til at lave en lun efterårsvest til Ditlev

Dejligt med lidt lunt i børnehaven og kan forhåbentlig kan den være med til at forebygge forkølelserne

Heldigvis var han også indenfor rækkevidde, så jeg kunne tilpasse vesten til netop ham

Garnet er Coast (dobbelt) på pind 4. Strikkefastheden var ikke hel korrekt, så lidt justeringer 

måtte til undervejs.


Jeg har brugt ca 20 gr i fv Nutmeg og ca 70 gr i fv Varm Brun til str 3½ år eller brystmål 55 cm



Opskriften Sjove Riller findes her

Der har været lidt diskussion frem og tilbage med mig selv om, modellen var for tøset. Jeg synes det egentlig ikke, men det afhænger jo af farvevalget.

Derfor spurgte jeg også Ditlevs mor, om hun ville give ham den på.

Sød som hun er, sagde hun, at den ville være rigtig fin til ham og "Fed 70´er stil" -

Nu skal der vist lavet en trøje med lange ærmer og Sjove Riller all-over

2 kommentarer:

  1. Den ER sød - og kan fint bruges af begge køn. Ja ja - den brune - og orange tid i 70'erne. Jeg mindes dengang min daværende kæreste (nu mand) og jeg skulle flytte sammen og han medbragte et kæmpestort rædsel af reolsystem i spånplade, der var malet orange. Det måtte sælges, for det blev nægtet adgang til mit hus. Jeg kvier mig stadig ved at vælge noget brunt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.