Udvalgt indlæg

Hvad er kjolens navn ....Kjunika1 ....24....

Om mig

Mit billede

Jeg var ung i de glade 60´er, hvor jeg strikkede hønsestrik og store islandske trøjer. De var varme at have på til jazzbal. Min blog er mit fristed. Her deler jeg ud af mine erfaringer om strik, som jeg har genoptaget her i mine glade 60´er. Jeg finder glæde og ro ved at sidde med strik i hænderne. Min blog bærer nok præg af, at jeg er lærer og gerne deler ud af den viden og inspiration, jeg suger til mig i blogverdenen.
 
 

søndag den 13. december 2015

13. decembertip ... vendestrik (German Short Row)

Rumpenissens mor skulle også have sig en fin bluse - hun er en str S, så med lidt justeringer brugte jeg maskeantallet til str 12 år - og lavede lidt flere udtag, så overvidden blev 82 cm

- og der skulle en "rumpe" på som hos de små "rumpenisser" - altså en runding ned bag på



Morens har været længe undervejs, da jeg først strikkede ærmerne for vidde fra albuen og nedefter
- efter hendes smag

Mens hun prøvede trøjen syede jeg en ritråd på det ene ærme, så den fulgte hendes lange tynde arme -
den skulle sidde tæt til, som en lang manchet nærmest

Så måtte nye indtag beregnes - nu tror jeg det er blevet godt


Faktisk føles det dejligt, når ærmet sidder tæt til

Dagens tip handler om "rumpen". Her lærte jeg i år en ny måde at lave venderækker på

- så det bliver den, jeg deler i dag



                       

Glædelig 13. december

3 kommentarer:

  1. Sødt med rundet kant forneden. Og fin trøje til moren - strikket efter mål.

    SvarSlet
  2. Meget smukt strikket :-)
    Det vil jeg gerne kaste mig over på et tidspunkt :-)
    Rigtig god ny uge og velkommen forbi mit lille blog univers :-)

    SvarSlet