søndag den 13. december 2015

14. decembertip .....lade garnet følge med op i mønsterstrik

Julemarkedet var igen i år en succes og et pænt overskud blev det til Kræftens Bekæmpelse

Vejret var perfekt til gåtur på nissestier og hente familiens juletræ

Jeg fik i løbet af ugen ryddet mine ufoer til side - fx også denne som har ligget længe og manglet ærmer

Str 2 år strikket i højlandsuld og alpaka


Så 3 stk færdigt arbejde - uh det er en god følelse - de ligger nu alle til tørre efter vask

Derfor måtte der komme nyt på pindene, som I får en beskrivelse af senere

Det er mønsterstrik, som jeg dyrker for lidt - en trøje fra Kofteboken str 4/6 år til Ditlev


Som I kan se er der en lys turkis med op, som ikke bruges så ofte - hvordan får man den pænt med op på bagsiden uden at klippe tråden? Måske dagens tip kan bruges?

En anden ting jeg ikke er ferm til, det er, når jeg skifter farve ved omgangens begyndelse, lader man så de, der ikke skal bruges - hænge ned eller laver man lidt hokus pokus, - det kunne jeg ikke lige finde noget om, men jeg ved nogle af jer læsere er ferme ud i mønsterstrik :) - så måske har I et tip til mig?

Jeg har nu ikke problemer med at få en flot bagside og heldigvis bliver det pænt jævnt - men lige der omkring omgangens begyndelse, kunne jeg godt bruge gode tips eller henvisninger til video

Jeg lærer bedst ved at se det, som I måske har regnet ud :)

                         

Glædelig 14. december

1 kommentar:

  1. Det er dejligt at få ting gjort færdig. Jeg har også nogle ting, der ligger - men det er også fordi, jeg er begyndt på noget strik til julegaver - så er der jo noget, der må vente. Det kniber mig også at finde inspirationen til at færdiggøre en sommerbluse :P - jeg skal vist længere hen på foråret, for den bliver hevet frem.
    Tak for tippet.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.