søndag den 27. december 2015

Stille 3. juledag ....

I dag er en af de stille dage mellem jul og nytår

- og den nydes i fulde drag

En hyggelig juleaften og en 1. juledag med børnebørn og forældre er nu et kært minde

2. juledag kørte jeg sammen med yngste datter min ældste datter hjem til Ribe

Det var hende, der var så heldig at få "Sort Is" designet af Annette Danielsen i julegave, så nu kan den vises her:


Jeg strikkede den i str S og i Tvinnigarn fra Isager, som opskriften fra bogen "Grønland" foreskriver

Svigerdatter fik en voksenudgave af mit eget design "Rumpenissen" str 12 år lavet til str S:


Farven er skifer i Blackhill Cottonwool mindre end 200 gr

Begge passede perfekt og modtagerne udtrykte begejstring :)

En lille gave blev designet i sidste øjeblik på pind 7, da der kun var tre aftener til rådighed.

Annelene havde ytret ønske om en halsvarmer - den blev lige udvidet med pulsvarmere som hun bruger meget - og et pandebånd.  3 ngl Thule fra hjertegarn blev indkøbt til formålet - og så fik jeg også selv et pandebånd.


Selv fik jeg mine julegaveønsker opfyldt i rigt mål

Dejligt blødt afslapningstøj, gode oplevelser venter i april og til august, lidt til sundheden og en ny strikkebog  - langt mere end jeg havde ønsket mig :)


Sjovt nok var jeg lige begyndt at nyde efterløntilværelsen - eller rettere - troede jeg havde vænnet mig til den

Men i disse dage har jeg den fornemmelse som i "gamle dage" - ferie - men arbejdet kalder om lidt

Så er det jo rart at kunne vågne op 4. januar og kunne fortælle "systemet"  - at jeg altså er gået på efterløn.

Glædelig julehyggedage til dig kære læser



2 kommentarer:

  1. Superflotte trøjer. Dejlige julegaver at kunne give og modtage.
    Og skønt at vide, at det er en god kombination af ferie og efterløn - også efter 4. januar :-D

    SvarSlet
  2. Det samme til dig glædeligt nytår

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.