søndag den 10. januar 2016

Happy 2016 færdig ....facts

I denne uge har jeg bla strikket på min "Happy 2016", som er til mig selv

Den første var jo julegave til min svigerdatter :)

Morgenkaffen blev nydt, mens halskanten blev færdig og enderne hæftet

Dejligt når monteringen går så let

Den passer perfekt - det burde den vel også, når den strikkes efter mål og er eget design :)

Top down er som bekendt mit foretrukne, da jeg har brug for at justere og prøve undervejs, da jeg ikke er en standard-model


Den er strikket i Blackhill Cottonwool i farven lyng på p 3.5

Jeg lagde op med masker til str M, men har lavet udtagninger, så overvidden er str L

Raglanen starter helt oppe i halskanten, hvilket giver en god pasform til mine smalle skuldre

Den vejer 260 gr - og det giver vel en pris for denne skønne bluse på ca 110 kr.

Nu skal den en tur i vaskemaskinen på uldprogrammet - den kolde, så siger min erfaring mig, at den bliver fin, glat og blonden folder sig rigtig ud og kommer til sin ret.

Når den er vasket, lægger jeg den fladt på et bord, og mens den tørrer, er jeg omkring den flere gange, hvor jeg glatter den med flad, nænsom og kærlig hånd.

God søndag




3 kommentarer:

  1. Flot bluse i en lækker farve

    SvarSlet
  2. super flot, den er jeg altså nødt til at strikke til mig selv, og jeg elsker cottonwool, så det kan jo ikke passe bedre. Venter lige til du får lavet opskriften lidt større, selvom den jo er nem selv at ændre.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.