Om mig

Mit billede

Jeg var ung i de glade 60´er, hvor jeg strikkede hønsestrik og store islandske trøjer. De var varme at have på til jazzbal. Min blog er mit fristed. Her deler jeg ud af mine erfaringer om strik, som jeg har genoptaget her i mine glade 60´er. Jeg finder glæde og ro ved at sidde med strik i hænderne. Min blog bærer nok præg af, at jeg er lærer og gerne deler ud af den viden og inspiration, jeg suger til mig i blogverdenen.
 
 

onsdag den 24. august 2016

Sommerfugle

Endelig en dag med sommervejr

Dem har der ikke været mange af

så nydes, mens nydes kan

På opfordring har jeg været i gang med at lave opskrift til en trøje, som jeg strikkede for længe siden

Teststrikkerne har strikket nogle skønne bluser efter min opskrift, som blev lavet op til 135 cm i overvidde






Det er så spændende at se de forskellige bluser, for selv om udgangspunktet er samme opskrift - er der altid nogle, der lige vil sætte deres eget præg på - og det forstår man jo godt, da det er deres bluse

Længe har jeg kaldt den græshoppe - fordi det hedder farven min er strikket i - nemlig Blackhill højlandsuld

men den kom til at hedde "Sommerfugle", da den endelig var flyvefærdig ;)

Mens jeg ventede på resultatet fra teststrikkerne - lavede jeg en variant til børn - Ida og Emil

det må være næste indlæg

God dag til dig


1 kommentar:

  1. sikker dog en lækker trøje - den er virkelig skøn og så i så mange udgaver. hvor findes dine opskrifter?

    SvarSlet