fredag den 28. april 2017

BlyViol ... en bluse

Så blev "SmillaBenedicte" også til en voksenudgave med navnet "BlyViol"


Denne Bly Viol er strikket i et lækkert blandingsgarn "Livorno" - bomuld, viscose og hør.

Strikkefastheden 20 m pind 4 - forbrug ca 210 gram til str ca 39. Løbelængde 150 m/50gr



"Snydesnoninger" - elastisk - da de er lavet over 2 masker som udgangspunkt. Dvs. det meste af tiden tæller de som 3 masker - så de ikke strammer til foran :)

Det er lavet forhøjet nakke, talje og falsk sidesøm. Det laver jeg sommetider, da det stabiliserer og ser ud som om den er syet sammen.

Det er den ikke. Den er strikket ud i ét - topdown - meget lidt montering, som jeg kan lide det



Foreløbig synes Smilla Benedicte, at det er sjovt, at vi har ens bluser :) Det går nok ikke senere


Nu er jeg tageti sommerhus. Ikke fordi vejret er til det, men med en god brændeovn, er det nu rigtig hyggeligt. Nyt projekter er i tænkeboks - og med nyt mener jeg noget uprøvet,som jeg lige skal prøvestrikke og se, om jeg kan bære.

"Blyviol" og "SmillaBenedicte" findes der mere info om på min Facebookside eller Ravelry

Desuden har jeg fået min egen strikkegruppe, som jeg er utrolig glad for - måske du har lyst til at kigge ind og blive medlem, så klik her: Ellen Larsens Design - Strik

God weekend til dig, der læste med - må solen snart komme til os


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.