torsdag den 20. juli 2017

Fnuggi & Lad os twiste

Det er længe siden og mindst to designs siden, jeg sidst har skrevet her

men tiden går så godt her i sommerhuset  - væk fra computeren

jeg nyder udendørslivet og går lange ture ved Mossø

og kroppen motioneres mere end strikkepindene i øjeblikket

det gør godt

For nogen tid siden blev "Fnuggi" til - let og luftig i Kid Silk Mohair fra Mayflower og Drops Lace

tilsammen 165 gram i str M/L med en strikkefasthed på 16 m til pind 5 mm



Opskriften er til 7 størrelser - færdig overvidde fra 85 - 130 cm

Længe havde jeg den ikke - ældste datteren mente den var tilegnet hende - og det blev den så

Opskriften findes både her og der

Når jeg strikker er det med henblik på efterår og vinter

Meeeen - der var lige en del sommergarn, der kaldte - lige nok til en kølig sommeraften - trøje
Jeg havde faktisk regnet med at sommerudgaven af "Tilhverentid" skulle tjene dette formål denne sommer - men ak med 3 døtre, så forsvandt den til mellemste datter. Min uldudgave er jeg så glad for, at den er gemt godt i skabet ;)



Jeg fandt en sød ribbort og tænkte, den skulle bruges og deraf kom navnet "Lad os twiste"


En V-udskæring havde jeg ikke lavet - så det skulle prøves


Enkel blev den med et feminint udtryk - men kan jo laves mere rå med almindelig ribbort fx.


Opskriften er lavet til strikkefasthed 20 m i str. 36 - 54. Den findes her og der

Tiden i sommerhuset bruges også til at have familie og venner på besøg - her er plads nok

så om lidt kan jeg også trænge til lidt ferie - på den anden side, så har man jo masser af tid, når man ikke længere skal på arbejde - skulle man tro.

Jeg ved ikke hvor tiden bliver af, men jeg synes aldrig, at jeg har for meget tid

Netop nu trommer regnen stille på terrassen og forfrisker luften efter en fantastisk solrig dag i går

så blev der endelig tid her på bloggen til at ønske netop DIG en god sommer 

Tak fordi at du læste med 

Vidste du:  - at jeg har en strikkegruppe, hvor dygtige strikkekvinder lægger billeder op, de har strikket efter én af mine opskrifter - det har jeg vist ikke nævnt før - men det har jeg - og du skal være velkommen til at kigge med. Den hedder: Ellen Larsens Design - strik og du finder den her: https://www.facebook.com/groups/1695170860771672/
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.