tirsdag den 9. januar 2018

Tilbageblik ....

Der blev strikket en del julegaver i form af sokker, huer og pulsvarmere i december, som af gode grunde ikke kunne vises

Traditionen tro, blev der lavet pakkekalendere - (her skal man tænke sig grundigt om, før man indfører den tradition) - men hyggeligt er det nu, når det er lykkes at finde 24 drenge- og pigepakker.
Børnebørnene er nu 5 og 9 år, og Nissen er endnu ikke afsløret. Forældrene glæder sig hele december over, at børnene selv springer ud af sengen om morgenen for at tømme julesokken for indhold.


Pakke 24 indeholdt disse hjemmefiltede futter. Vi skulle holde juleaften i sommerhuset, så godt med lunt til fødderne


Selv om jeg har lavet mine "LueforLiv" opskrifter og også strikkede nogle af disse til gaver, så kan det også være sjovt at prøve andre modeller. Så jeg fandt garnudsalgs "Tue", som jeg strikkede til mine 3 døtre i hver sin farve og med en lille pelskvast.


På en blog (Lone Groves) fandt jeg en opskrift på pulsvarmere. Jeg ændrede masketallet og antallet ved tommel, da vi har små hænder i min familie. Jeg elsker at strikke disse. Sjovt med farveskift hveranden maske, hvilket også gør dem lune.


Jeg synes de har en smuk kile - de strikkes i strømpegarn p 3, så de er nemme at vaske. Her et par i lilla og lime - som viste sig at blive en ret flot kombination.



2 par i henholdsvis sort og grå blev strikket - denne gang ville jeg lige afprøve hvor stor betydning, det har, om den ene eller anden farve er dominant.

Jeg fik også strikket 3 par af de ordinære tykke ragg-sokker til kærkomne gaver.



Svigersønnen havde også ønskes sig lidt tyndere, så her fandt jeg en ny opskrift, jeg ikke havde prøvet før og garn med stræk (stretchy) - det skal helt sikkert prøves igen

Hælen hedder "afterthought - hæl" og strikkes til sidst. Den hæl var noget nemmere end den jeg plejer. Først strikkes et langt rør, tåen lukkes med maskesting og hælen fandt jeg hjælp til på youtube





Hvor er det hyggeligt i december at strikke små gave projekter - en hjemmekomponeret halsvarmer blev også lavet til datteren, der dagligt skal lufte hund, så er det rart med noget, der lige kan tages overhovedet og som matcher huen. Hendes blev strikket i kombination uld og mohair.

Her efter jul fik jeg lavet til mig selv og det passer til min nye sorte vinterfrakke ;)


Der blev bagt vanillekranse ikke mindre end 3 gange - måske fordi det var den eneste småkage jeg bagte

Kirkegården blev besøgt - for der er altid nogen, der savnes, når det er jul. Så er det godt at have et sted at tænde lys og mindes


Et tilbageblik kan også være de ting, jeg lavede opskrifter til i 2017



Jeg fik udgivet den kjole, som jeg længe har arbejdet på og som blev til en Kjunika - det greb lidt om sig med de Kjunikaer i forskellige strikkefastheder

Endnu en julegave "KludderMikkel" blev der også lavet opskrift til - meget nem at strikke.

Så blev bloggen vist opdateret mht. strik

Jeg nyder hverdagen der nu er tilbage igen efter julemåneden. Jeg holder mit strikkeløfte - nemlig at løfte bagdelen - og ud at gå eller løbe hver dag. Vi har haft skønne solskinsdage trods frost - så det har været dejlige og smukke gåture. Jeg længes efter lyset, så når det endelig viser sig, må jeg ud i det.

Og nu har jeg meldt mig til svømning for nybegyndere og vandforskrækkede - hvis jeg skal lære at svømme i dette liv, må det være på tide.

Jeg tror det er godt at blive kastet ud på dybt vand en gang imellem, men så vil det jo være rart at kunne svømme, ikke?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.