onsdag den 21. februar 2018

Mor Aase Bølgen

Jeg har lagt mærke til, at der er en Mor Aase Bølge

nogle er tilhængere - andre absolut ikke

Men når jungletrommerne lyder, at nu er der igen tilbud på garnet

i Rema 1000, ja, så er det hurtigt revet væk.

Fordomme kan man jo altid have - indtil man prøver det

for mig var det ok at strikke med - og meget blødere efter en uldvask i maskinen

Men det er jo også utroligt billigt 40 kr for sådan en lun og slidstærk trøje

Så kan alle være med

Jeg har nu givet det endnu en chance og lovet at lave en opskrift til garnet.

som naturligvis også kan strikkes i højlandsuld eller cottonwool dobbelt, hvis det er det foretrukne

Bølgen - en raglantrøje - meget enkel

Strikkefasthed 16 m på p 4.5 mm

Overvidde i 5 størrelser 65, 70, 75, 80 og 85 cm - svarende til 2- 3 år op til 12- 14 år

Den er naturligvis strikket oppefra og ned - ud i et. Kun ender at hæfte, når den er strikket færdig.

Modelfoto er str. 6 år




Opskriften kan fås på ravelry.com - søg "Bølgen" eller på min nye hjemmeside

www.ellenlarsendesign.dk


2 kommentarer:

  1. Uhhh ha. Du er da vist lyn-strikker og godt ser det ud. Er dog ikke selv tilhænger af omtalte garn. Det føles hårdt at sidde med og så vidt jeg husker, nulrer det helt vildt efter nogle ganges vsk, men du har ret. Det giver en god. lun og slidstærk trøje.

    SvarSlet
  2. Nu vil jeg vaske den lille trøje for 2. gang - jeg er ny i forhold til garnet. Jeg syntes ikke det var hårdt at sidde med, men har så hørt at det er blevet bedre end det har været. Men opskrifterne kan jo bruges til et hvilket som helst garn - og nu er ønsket opfyldt hos de, der er med på Bølgen ;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.