lørdag den 13. oktober 2018

LueforLiv 2019 samt tidligere års projekter

Jeg kan og vil gerne være med til at gøre en forskel - men behøver din hjælp 

I 2016 samlede jeg 18.325 kr ind sammen med masser af strikkeglade kvinder + de, der gav et ekstra indspark i kampen mod cancer. I 2017 samlede jeg 17. 468 kr ind. I 2018 blev det til 16.710 kr

Tak til de mange gæve strikkekvinder, der gjorde dette muligt. En ny KnækCancer uge er lige om hjørnet.

Du finder min indsamling her https://knaek.cancer.dk/profil/lueforliv-2019

Du kan sætte beløbet direkte ind på indsamlingen og videresende kvitteringen til mig til lueforliv@hotmail.com eller bestille på min hjemmeside https://ellenlarsendesign.dk/produkt-kategori/tilbehoer/

Jeg vil så indsætte indkomne beløb hver aften.

Mindstepris i uge 42 og 43 er 25 kr for en årssamling fx 2019 eller 2018. Annelenesættet kst også 25 kr som mindstepris

Alle indkomne kroner går ubeskåret til KnækCancer

"LueforLiv2019" indeholder opskrifter på flg. "luer":

Vi står sammen


Bryderier

Kærlige øjne


Efterårsdrys 


Pinky Tits1



Pinky Tits2       



Smillas Poselue  


"LueforLiv2018" indeholder opskrifter på flg. "luer":

Den første er "Blikstille" - en helt enkelt grundopskrift for hele familien
                        
Strikkefastheden er 22 m p 4 mm

Opskriften er lavet i str for tidlig født, 0 - 3 mdr, 3 - 6 mdr, 6 - 12 mdr, mindre børn, større børn, lille voksen og stor voksen. Her strikket i Duo fra Sandness garn. 

Disse er strikket i Duo fra Sandness


"Krusninger" - her bruges grundopskriften som udgangspunkt.
Strikket i Drops Ekstrafine Merino


"Bølgeskvulp" - også her danner grundopskriften basis

Strikket i Drops Ekstrafine Merino

"Under Hjelmen" er lavet ud fra et ønske om en lue i et tyndere garn - her strikket i et slidstærkt strømpegarn Bumbo. Strikkefasthed til 26 og 28 m på p 2.5 - 3. Der kan også blot strikkes et bredt pandebånd til at varme "Under Hjelmen"



"Revler" er til p 5 mm strikket i Blackhill Højlandsuld sammen med alpaka eller "Tweed me Please"



"LueforLiv2017" indeholder opskrifter på 4 "luer"- de præsenteres her:

1. "Livets genvordigheder" (med krusninger og små omveje) - den er one size dame - strikket i Blackhill højlandsuld dobbelt og en superfin alpaka. Strikkefasthed 16 m



Her strikket i Blackhill Italiensk tweed sammen med en Superfin alpaka


2. "Livshjulet" er strikket oppefra og ned. Derfor kan den passe alle strikkefastheder, da den strikkes efter mål og du kan vælge lige netop det garn, du har lyst til. Denne er strikket i dobbelt Blackhill Cottonwool. 




En lidt sjov lue, som man kan sætte som man vil ......

Man kan få så meget skønt garn, hvor garnet giver et smukt farvespil fx. 1 ngl 100 % uldgarn 100 gr Magic fra Bumbo købt i Løvbjerg til pind 5.5 mm - den strikkes på en aften til en pris af 50 kr. God gaveidé synes min datter - hun fik den selvfølgelig lige på stedet



Eller en lidt tyndere udgave i Drops Delight til pind 3 mm


3. Luen til "Fremtidens børn" i 3 børnestr fra 3 - 12/14 år. Strikkefasthed 16 m p 5 mm. Smillas hue er strikket i mellemste str. i dobbelt Blackhill Cottonwool så den passer til hendes kjunika.


4. "Livets Kringelkroge" - er luen med forskudte snoninger - her strikket i Blackhill Linwool dobbelt sammen med én tråd superfin alpaka i fv flødeskum



"LueforLiv2016" så således ud - 3 forskellige luer: 







Til landsindsamlingen i april 2016 lavede jeg dette sæt "Annelene"- i en fart 
Opskriften kan ligeledes købes til en mindstepris på 25 kr - et sæt bestående af pandebånd, hals- og pulsvarmere


I en fart kan dette Annelene-sæt strikkes på pind 7 mm. Sættet på foto er strikket i "Thule" fra Hjertegarn

En hurtig og nem gaveidé 

Opskrifterne købes ved at sende mig en mail til lueforliv@hotmail.com

Pr. Sæt mindstepris 25 kr

Skriv opskriftens årstal "2018" "2017""2016" eller "Annelene" - så jeg ved hvilken/hvilke du ønsker

Jeg har også mobilepay. Nummeret får du, når du sender mig en mail og bestiller opskrift, så sætter jeg pengene ind samlet hver aften - eller du sætter ind på selve indsamlingen, lægger en hilsen og sender mig efterfølgende kvitteringen du får fra Kræftens Bekæmpelse

Jeg håber selvfølgelig på, at vi sammen får en god indsamling igen i år









1 kommentar:

  1. Tak for din indsats👍🏼🌸🍀

    Jeg vil gerne bestille Lue for Liv 2009 - efterårsdrys

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.