onsdag den 29. oktober 2014

Løvfald og overspring...

Jeg har fået alt for lidt tid til at strikke i år pga min nye arbejdssituation.

Det er frustrerende, når det nu er det, jeg har allermest lyst til

Det er heldigvis en situation, der løser sig indenfor en overskuelig tid.

Jeg kan tage mig selv i at blive helt stresset ved tanken, om alt det jeg gerne vil, men ikke når.

Der hvor jeg mærker det mest, er min mangel på ro og tid til fordybelse. Jeg laver for mange overspring, og som Anne kommenterede, så var jeg ved at være temmelig god til det.

Det positive er de små søde resultater, der kommer ud af det.

Jeg skal nok blot lære at acceptere, at det er sådan det er lige nu.

Om et år er alting anderledes ........ - (titlen på en god ungdomsroman)

I hvertfald skal der, når Løvfald er færdig - strikkes en trøje til julegave og også gerne de traditionelle sokker.

Så jeg lavede forleden en plan for at nå i mål med Løvfald. Den skal være 53 cm lang ca.

Jeg er jo nok blevet for gammel til lårkort -

Mangler 23 cm - rundhåndet gav jeg mig selv 14 dage ... Incl montering

Så nu konkurrerer jeg med mig selv om at nå over de daglige to cm. Lange omgange og kedelige.

Heldigvis kan jeg så skifte farve. Samtidig kan jeg med god samvittighed strikke på lidt andet ind imellem.

Status er dog, at jeg bliver motiveret af konkurrence med mig selv, så jeg er nu 6 cm foran min plan :)

Et lille overspring blev det dog til forleden aften sent, hvor jeg ikke kunne sove

En lille vest af resterne fra "Under uret" - facts kommer senere

God efterårsonsdag til dig, der læser med i dag

PS. Hvordan mon du motiverer dig selv, når strikketøjet bliver lidt for laaaaaaaangtrukkent?

 

 

3 kommentarer:

  1. Jeg laver også overspringshandlinger, strikker børnestrik indimellem.. Smerter nye ting op, hat altid gang i flere ting samtidig, men strikker lidt på det helt. Efterhånden når jeg kan se at jeg er ved at være færdig med noget, strikker jeg monogamt på det og så,har jeg lige pludselige 2-3 ting færdig på en gang. Så pudser jeg glorien og starter på endnu et nyt projekt. Det skal siges at jeg næsten altid får det jeg begynder på færdigt, ellers bliver det trevlet op,og bliver til noget andet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi ligner hinanden på det punkt så. Kender godt den følelse lige pludselig at nærme sig målet, det er motiverende i sig selv.

      Slet
  2. Skønt at få læst på din blog igen. Elsker dine billeder! Det er en af mine overspringshandlinger ;-)
    Pt er jeg igang med et sjal i en masse firkanter, som strikkes sammen efterhånden. Det er dejligt overskueligt, selvom det er på små pinde. Pt har jeg ikke rigtigt ro til at lave en hel masse, så jeg laver den ene overspringshandling efter den anden, men lidt bliver det da til. Men god ide med konkurrencen med sig selv. Tror det også kunne motivere mig;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.