torsdag den 11. februar 2016

Ud i en fart.....

Siden i søndags har jeg været i et euforisk flow

op tidligt og inden jeg fik set mig om

var det aften

kun en gåtur i frisk luft fik mig væk fra arbejdsbordet eller strikkekrogen

Fredag for knap en uge siden kørte jeg ud i en fart - garn skulle hjembringes 

jeg har længe haft et indre billede af den grå, der nu hænger på min tørresnor

forskellige er de i udtryk og design (sidesømmene)



Den orange er strikket i clementin Cottonwool med lidt gollum i lommerne sammen med en højlandsuld. Her er brugt 62 gram af Cottonwool og 59 gram af højlandsulden.

Den grå er strikket i Chunky og har det rå, rustikke look, som var mit indre begynderbillede. Her er brugt 157 gram

Det er ca str 2 år. Strikkefastheden er 16 m på pind 5, så færdige blev de også i en fart. 

Lune og bløde er de begge. 

Solen skinner - det er lidt køligt

barnet vil lige ud at lege, måske plukke et par forårsblomster

gider ikke alt det overtøj længere

ja, så er sådan en lille tunika god at tage over hovedet

og man er sikker på, at kroppen holdes varm

Jeg har valgt 3/4 ærmer her - barnet har måske en langærmet bluse under

så er hænderne frie

til at plukke blomster eller lege

- eller måske skal det noget så kedeligt, som med ud at handle

så er den god lige at tage på i en lidt kold bil

Ud i en fart

I øjeblikket bruger jeg selv Heidi Kirrmaiers trøje "Mountain High" til den slags 

jeg tænker, den har haft sit tag i mig og givet inspiration



Fantastisk at kunne leve i flowet - i nuet

uret lagt til side

efter et langt liv i skema og klokkestreng

og jeg synes, at det bliver weekend hele tiden

God dag til dig

NB: Min blog driller vist  - den er for bred, kommenteres der - her på min IPad er den ok, men ikke på pc

Ved ikke helt hvad der er galt eller hvordan det rettes - jeg har ikke pillet ved noget :)




4 kommentarer:

  1. Så nydelige trøjer!! Den orange farve er jo helt skøn!!! Den ser lækker ud den hoppe - i - trøje. Man har altid brug for sådan en. Godt du kan nyde livet - fortsæt med det (forresten er der sket noget med din blog. Man er nødt til at scrolle til siderne fordi den nu er så bred)

    SvarSlet
  2. De er bare så smarte de små trøjer. Detaljen med solskin i lommen er skøn! En skam jeg ikke har nogen små at strikke til...
    Fortsæt endelig med den gode stil... Både i strik og livsstil!

    SvarSlet
  3. Vild med dem! Især den orange med sømme og kontrastlommer. Mon der findes en opskrift?
    Har du overvejet at få udgivet noget?
    Tak for en inspirerende blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Janni jeg har ikke ambitioner om at få udgivet noget. Der er en opskrift Udienfart på ravelry.com eller på FB på Ellen Larsens design :) Tak fordi du lader dig inspirere her

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.