tirsdag den 23. februar 2016

Lyset gør mig godt....

Før jeg begyndte at strikke, var vintermånederne strenge at komme igennem for mig

jeg var ikke god til den mørke tid

Da jeg så for et par år siden igen

fandt pindene frem

blev vinterens mørke til en følelse af

at bygge hule og nyde varmen og indetiden med varme drikke, lydbøger og strikketøj

og lidt ekstra sødt og godt til ganen

Fokus på noget andet - end mørke og tristhed

Så nu overkommes vintermånederne i velbehag og "depoterne" fyldes så rigeligt op

I disse dage mærker jeg, hvordan lyset gør noget rigtig godt for mig

jeg får lyst til at komme ud af mit hi

at bevæge mig

få frisk luft

indsnuse det begyndende forår

indfange tegnene

I dag blev løbeskoene snøret

og man kan godt løbe i regnvejr

når man har godt og let regntøj



Dyr, der har været i vinterhi

plejer at komme slunkne frem, når foråret kommer

nu skal de have depoterne fyldt op igen


Sjovt nok er det lige omvendt for mig

Nu bryder lyset frem -

depoterne skal i bedre harmoni

"Indtagninger harmoniseres med udtagningerne"

så jeg skifter lige fokus en tid :)

Genkendeligt?

God dag til dig


3 kommentarer:

  1. Meget genkendeligt, og nu er der sikre tegn på lys og forår derude:-)

    SvarSlet
  2. Åh, ja... mon ikke vi er mange i den klub? Jeg nyder lyset, blomsterne, fuglene... Alt er lettere med lys!
    Nyd foråret. Jeg løber ikke... jeg prøver at komme ud og gå, men uhhh hvor har har jeg været sløv i februar. Det kan kun gå fremad....

    SvarSlet
  3. Alt går meget bedre, når først forårslyset bryder frem. Humøret letter så det mærkes i hårrødderne. Det er godt.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.