mandag den 22. maj 2017

Youtube: Mit strikkebibliotek med læringsvideoer

Jeg er storforbruger af Youtube.com når det gælder om at lære nyt indenfor strik -

Da jeg startede med at strikke efter engelske opskrifter skrev jeg blot det engelske udtryk i søgefeltet og vupti, var der straks op til flere videoer, der var parat til at vise, hvordan man gjorde

Nogle bedre end andre

De bedste ville jeg jo gerne gemme, så jeg kunne finde dem igen - uden at skulle lede på ny

Her til er SAMLING på youtube genial

I dette indlæg vil jeg lige vise, hvordan man kan lave sit eget lille strikkebibliotek på Youtube sorteret i "mapper"

Overskrifterne kan være:

  • opslag (videoer med forskellige opslagningsteknikker
  • Aflukning
  • udtagninger/indtagninger
  • vendestrik (short rows)
osv. 


Hvordan kommer du i gang?

Du skal oprette en youtubekonto - du kan se her hvordan dette gøres og har du en googlekonto allerede, så er du næsten klar



Således ser min side ud. I øverste højre hjørne er jeg nu logget ind på min konto.

I venstre side ses menuen under startside. Her findes "Min Kanal", hvor jeg uploader mine egne videoer til.


Nu vil jeg lige vise, hvordan du kommer i gang med at lave din egen samling til dit strikkebibliotek:

Jeg er blevet opmærksom på, at der er kommet en ny type "maskemåler". Derfor søgte jeg i dag på dette ord i søgefeltet på min youtube. Frem kom denne demonstrationsvideo:


Den vil jeg godt gemme til senere, så derfor trykker jeg nede i venstre hjørne af billedet her, hvor der står + Føj til

Når jeg trykker der - popper der straks et nyt lille vindue op:

Fordi jeg har lavet "mapper eller playlister" med overskrifter kommer de op her - og hvis jeg synes den nye passer ind under én af disse, kan jeg blot sætte "flueben" i en af de små firkanter. Det synes jeg nu ikke den gør - jeg vil godt have den i en ny kategori fx. strikkefasthed - så jeg skal oprette en ny playliste, som får denne overskrift:

Så det skriver jeg oppe i søgefeltet ved forstørrelsesglasset:

Den havde jeg ikke i forvejen, derfor vises nu en bjælke, hvor der står opret ny - den trykker jeg på, og jeg har nu en ny overskrift (playliste) hvor alt vedr. strikkefasthed kan gemmes

Og videoen er nu gemt her under


Meget nemt - så hvergang jeg finder en god video føjer jeg den blot til en eksisterende "mappe" eller playliste, som det hedder i youtube-sprog eller oprette en ny.

Jeg håber dette kan være et nyttigt "tip" for jer der endnu ikke kender det - ellers få blot jeres unge eller børnebørnene til at vise, hvordan de laver deres musikbiblioteker

Skriv gerne en kommentar eller spørgsmål, hvis indlægget giver anledning til dette


God fornøjelse


1 kommentar:

  1. Hold da op hvor er det en god idé. Det går jeg fluks igang med at få oprettet. Tak for tippet

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.