torsdag den 2. juli 2015

Roselil....en sommertop bliver til...

En sommertop er kommet af pindene - opskrift er lavet i str 2-8 år denne gang.

Hvad skal blusen hedde?

Det er rigtigt sjovt at lave små ting - først ideen, så strikke i flere størrelse, så rettelser - endelig skal der laves et layout. Og denne blev så også oversat til engelsk - og så navngivningen før udgivelsen.

Navnet er svært, for alt hvad jeg finder på - findes allerede på Ravelry

Men ikke Roselil ...

Roselil pga af de skønne farver. Jeg har igen strikket i Blackhill Cottonwool fra garnudsalg.dk

Den lille  fv Rosenknop str 1½ år brugte jeg kun 50 gr til på p 3.5 - den anden er i fv Prinsesse Torben/Toben?? Til den brugte jeg ca 70 gr


Det var mønsteret forneden på toppen, som jeg forelskede mig i -
 
projektet lykkedes dog ikke i første hug.
 
En anden model blev strikket først, men den duede ikke efter at have prøvet den både på Smilla og Ditlev.
 
Jeg må jo prøve på de børn, der er inden for rækkevidde. Ditlev på 3½ så godt nok lidt skeptisk ud, da jeg ville have ham i Roselil. Men løftet om en is bagefter kan gøre underværker.
 

Nu har jeg vist også fået lavet små projekter for en tid. Heldigvis bliver de modtaget over al forventning, så det er jo dejligt.

Det er nu blevet til Marshmellows

(ved godt det er stavet forkert, men nu hedder den sådan "Skumfridus"

og så Isblomster, som jeg selv er ret glad for.

Dejligt at se, når noget af "mit påhit" kommer op på Facebook i en eller anden strikkegruppe.

Sluttelig tak for dejlige varme kommentarer i sidste uge. Jeg er hjemme i mig selv igen.

Glæder mig over den positive besked - men stadig er der en operation, der venter forude -

Hvilke konsekvenser den vil få, vides endnu ikke - så bekymringerne har ikke helt sluppet sit tag i mig

Jeg arbejder i denne uge - sidder i mit forberedelseslokale på skolen i dette skønne vejr -

og længes ud.

Nu vil jeg snart i gang med noget andre har lavet opskrifter til - har en del på ønskeprojekter på lager

som altid

Nyd nu det gode vejr - måske i en lille sommertop

I morgen får jeg sommerferie.

Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii









 

2 kommentarer:

  1. Jeg vil bare ønske dig en rigtig god, tiltrængt, velfortjent ferie.
    Jeg vil tænke på dig fra Højskolen... Det var på din blog først fik øje på Højskolen...

    SvarSlet
  2. Rigtig god sommerferie til dig. Rigtig søde bluser, du har begået.
    Jeg har desværre ingensmå børnebørn at strikke til - endnu......

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.