lørdag den 26. september 2015

Flere Sjove Riller 2+2....

Siden sidst har jeg eksperimenteret videre med de "Sjove Riller"

Sjove, fordi retstrik plejer at kede mig, men her sker der noget.

Der arbejdes med to farver, der giver en skøn effekt.

Der måtte en lidt anden konstruktion til trøjen end på vesten, da rilleeffekten opnås ved at strikke frem og tilbage.

Jeg fik lyst til at lave en vamset efterårstrøje. Cottonwoolen blev lagt dobbelt og pinde nr 5 fundet frem.

Det giver hurtigt et resultat, der kan ses.

En trøje til barnebarnet str 4 år i farverne skifer og lys rullesten, blev til denne lækre, bløde sweater.



Jeg brugte 210 gram - god stor, så den passer et stykke tid. Flotte farver sammen.

Jeg skulle jo have strikket et par stykker mere, for at kunne lave en opskrift - så det blev også til en i pigefarver.


Denne str 1 år har jeg brugt 136 gram i dobbelt cottonwool

Men hold da op, hvor kunne der laves mange flotte farvekombinationer


Opskriften kan købes på ravelry eller på min FB-side "Hobittens Strikkemasker"

Og bare lige til en orientering: 10 arbejdsdage tilbage

Det dur!

God weekend

4 kommentarer:

  1. Du er for vild med de opskrifter for tiden. Fedt at du er hoppet ud i opskriftens opgave. Der må blive strikket en masse Ellen Larsen trøjer der ude i det danske land.

    SvarSlet
  2. Skønne bluser. Det er dejligt at afprøve en ny teknik på flere måder. Så dejligt at der kun er 10 dage tilbage. Det bliver så godt.

    SvarSlet
  3. Igen nogle flotte trøjer. Jeg har lige købt opskriften på 2 i1 trøjen. Fantastisk god opskrift og lige til at gå til med billeder af sammenstrikningen. Fortsæt endelig med at lave opskrifter.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.