tirsdag den 16. december 2014

16. december 2014 ...... Julehilsener

                               
Værd dig selv: Det er din jul
Dine julekort får større værdi,
hvis du tager dig tid til at skrive
en personlig ment hilsen
til alle på din liste.
Husk, når du skriver til dine kære,
At give dem en særlig plads i 
dit hjerte. 


Uh i dag rammer min lille bog en af de tin,  jeg gerne ville tage mig tid til.

Den personlige julehilsen

De vigtigste personer i mit liv får en hilsen, hvis jeg ikke skal se dem i julen.

Det bliver ikke til mange

"Glædelig jul og Godt nytår" - synes jeg selv er lidt tamt, hvis
det er fra nogen, jeg ikke har hørt fra det meste af året.

Men i disse mail-tider er det også nogen gange blevet til et fællesbrev, som så tilpasses modtager.

Men efterhånden er jeg også kørt træt i selv at modtage en opremsning af, hvor mange steder afsender har været på ferie i i løbet af året - eller en opremsning af børnenes gode jobs mv.

I nogle år har jeg prøvet at afskaffe det ved at undlade at sende julekort før jul. Til de, der så har sendt mig - har jeg skrevet et langt nytårsbrev. Det har reduceret julekortbunken betydeligt.

Mellem jul og nytår er der også været bedre tid til at sætte sig og skrive en personlig og velovervejet hilsen.

Hvad jeg gør i år - er endnu ikke besluttet. Lad mig se, hvor mange jeg har fået det reduceret til - siden sidste år.

Jeg er ved at have afsluttet julegaveindkøbene, tænker jeg. I aften må jeg skabe mig det fulde overblik.

Jeg har det så godt med, at jeg kom rundt i krogene i løbet af weekenden, og fik alle nullermændene gennet ud.

Børnebørnene sammen med fætter og kusine til julemarked

Weekendens julemarked gav et godt overskud til Kræftens Bekæmpelse, så det var alle de frivilliges anstrengelser værd. Der er gjort op og ryddet op til fuld tilfredshed.


Hvor er den lille hest sød med nissehue

 
                              
                                 Sokkestrikkeriet kører. Håndboldpigerne vandt. Juleferien er lige om hjørnet.

                                                                             Glædelig 16. december



 
                               

1 kommentar:

  1. Uha ja de kære julekort - jeg er næsten færdig med at skrive dem. Jeg er på julekort med flere gamle venner, hvor eneste kontakt er julekort, så det er en glæde at høre nyt om året der er gået. Alle breve jeg får er personlige, med en enkelt undtagelse - så jeg forstår godt, den der med opremsningen - det er lidt kedelig. Knus fra Lisa

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.