mandag den 8. december 2014

8. december 2014


"Giv dig selv rum og tid til de af juletraditionens overleveringer,
du mest ynder,
såsom musik og fortællinger,
du virkelig skatter,
eller læsning af de bedste digte
du kender. 
Tænk tilbage og funder over,
hvordan disse har fået en mening
for dig i årenes løb."


Fra Værd dig selv: Det er din jul
 
I skolen er der tradition for at læse "Peters Jul" i denne tid - den holder jeg meget af. Hyggelige indre billeder toner frem af, hvordan julen blev fejret i gamle dage.
 
En af de cd' er jeg oftest spiller i december er "Min Sang" af Anne Linnet. Johannes Møllehave har skrevet de smukke tekster.

I går fik jeg ryddet op i en masse småting, fik sorteret, smidt ud og lagt på plads, mens cd-en kørte i baggrunden.

Julepynten blev derfor udskudt - men der er jo også 16 dage til jul

Efter afslutningen på Maestro igår, står den nu på små projekter - såsom strik af varme strømper. Det er også hyggeligt, selvom det naturligvis kribler for at komme i gang med mere interessante udfordringer.


God dag til dig

 

3 kommentarer:

  1. Peters jul er en dejlig klassiker. Den flyttede ind her i huset, da vi fik en Peter i 1976!
    Jeg er blevet færdig med de små julestrikkerier... har i grunden en bagvendt tålmådighed... gider ikke sidde med få masker og 4 pinde ret længe... Hellere større ting på rundpind!!

    SvarSlet
  2. Det er bare så hyggeligt at læse og følge med i din "julekalender" Der står mange fine ting i den lille bog :) Jeg er faktisk ikke begyndt at jule endnu...vi har malet lofter og vægge i stue og køkken, så det er begrænset med julehyggen her. Gaver er der heller ikke indkøbt endnu...men jeg skal nu nok nå alt det....som jeg vælger at priotere ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aslaug. Vi når det nok. Ellers kommer julen alligevel.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.