onsdag den 17. december 2014

17. december 2014 .......julemotion

Det er en god ide hver dag i juletiden
at give dig selv rum til hvile, motion, 
opladning og vedligeholdelse af kroppen.
Disse gode ting er varige gaver, som
vil hjælpe dig til at opretholde balancen,
styrken og den indre fred og ro i 
juledagene.
 
Fra bogen Værd dig selv: Det er din jul
 
Motion ...tja....min altoverskyggende dårlige samvittighed, som jeg er god til at fortrænge.
 
Lige om lidt er der en masse fridage, så er mangel på tid i de lyse timer ikke længere en undskyldning. 
 
Jeg være god ved mig selv og bruge en time dagligt på gåture og hvis det går vildt til - måske en løbetur.
 
Lange dage på arbejde bevirker for meget kaffe og for lidt vand. For meget "røv til sæde" og for lidt bevægelse. Kager og søde sager til selvforkælelse. Kalorierne sniger sig ind på mig om natten.
 
Jeg ved godt, at det er med til at dræne mig for energi og bevirker, at jeg er træt.
 
En ond cirkel, der skal brydes.
 
Al handling starter med at tage en beslutning. Det er hermed gjort. Og du er vidne!
 
Mon vi får sne?
 
Gåture i knirkende sne er dejligt.
 
Frostklare dage. Stjernehimmel.
 
Jeg er så klar til juleferien - og den er lang i år.
 
Helt til 5. januar
 
Glædelig 17. december til dig der hænger med - selvom der ikke er meget strik i denne tid
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                 


8 kommentarer:

  1. Det er så rigtigt det der står i det lille vers fra bogen, men det er nemmere skrevet end gjort. Al den dejlige julehygge med kage og kaffe - kunne du ikke tænke, at det gør dig og din krop rigtig godt og at du nyder det. Så kunne det være den onde cirkel var brudt lidt op og at det kunne blive nemmere, at komme igang i juleferien med dejlig lange gåture. Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig juleferie. knus fra Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil tage dit råd til mig Lisa. Du ønskes også en dejlig jul Lisa. Dejligt at se dig igen efter mange år. Knus Ellen

      Slet
  2. God idé med motion. Det er det første skridt ud af døren, der er det sværeste og længste. Derefter er det bare skønt - i al slags vejr. God tur og god dag til dig .

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret. Det første skridt er det sværeste - derfor skal man undlade al diskussion med sig selv. Bare tage en beslutning. :)

      Slet
  3. Livet er andet end strik. Strik er belønningen for dagens pligter... eller kuren mod stress!
    Når det kommer til motion...... Det er bare alt for velkendt... endda uden at være på arbejdsmarkedet... men regn og mørke dage fremmer ikke lysten til at komme uden for!
    Jeg er begyndt at tænke på Bilka som motionsrute! Iført skridttæller går man overraskende mange skridt på sådan en gang handel! Alt tæller vel med?
    Nu er det snart ferie... Hvor er det dejligt med sådan en lang version, så man har en chance for at få skuldrene helt ned... og gået nogle ture...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Anne nu havde jeg lige troet, at det blev meget lettere. Alt tæller selvfølgelig. Jeg vil også helst ud i de lyse timer.
      Kh Ellen

      Slet
  4. Jeg går og løber gerne "sammen" med dig hen over julen, og ja, så må strik i sofaen være belønningen. Jeg håber på lidt sne:-)

    SvarSlet
  5. Dejligt med "følgeskab" - jeg skal nok holde dig opdateret her. Belønningen er jeg helt med på. kh Ellen

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.