torsdag den 18. december 2014

18. december 2014 - hvad ønsker du dig allermest?

Her i barnets frydefulde højtid
skal du også reflektere over
barnet i dig selv.
Hvad er det, dit indre særligt 
sætter pris på ved julen?
Hvilke gaver ønsker barnet
i dig selv til sig selv?

 
fra bogen Værd dig selv
 
 
Jeg ønsker mig allermest, at jeg kan være tilstede, nærværende og i kontakt med min indre ro.
 
Jeg trænger i den grad til ferie. Skolebørnene er total kuldrede. De trænger også til at finde ro.
 
Batterierne  trænger til opladning. Jeg glæder mig til frisk luft, gåture og små stjernestunder alene eller sammen med dem, jeg holder af.
 
Intet kommer af sig selv - det starter inde i mig. Min lunte har været kort i en længere periode. Det bryder jeg mig ikke om at byde mine omgivelser - det er tegn på en ubalance i mig.
 
I morgen har jeg seniordag. Eftermiddagen har jeg dog valgt at tilbringe på skolen med julefrokost med hyggelige - men ligeså trætte kollegaer. Min sidste julefrokost på skolen.
 
Lad snart julefreden finde vej til mig
 
Glædelig 17. december - hvad mon du ønsker dig allermest?
 
                                    
  

3 kommentarer:

  1. Kan man sende julefred på blogmail??? Jeg prøver.....
    Jeg føler med dig og alle de andre som kæmper for at holde jordforbindelsen....
    Jeg ønsker mig allermest at slippe for anfald juleaften ... så jeg virkelig kan nyde samværet med mine lille familie.

    SvarSlet
  2. Jeg tilslutter mig dine ønsker om nærvær, samvær og genopladning - det er tiltrængt :)

    SvarSlet
  3. Jeg tilslutter mig ønskekoret af nærvær, samvær og genopladning.

    Jeg er SÅ glad for at jeg ikke skulle være en del af den nye folkeskolelov - jeg måtte ned med nakken - og er nu pensioneret. Og går alene herhjemme. Jeg glæder mig sådan till, at Steen kan holde juleferie - han trænger sådan - og VI trænger til at være sammen. Og jeg glæder mig til at være sammen med alle børnene og nyde hinanden.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.