søndag den 7. december 2014

7. december 2014........ Maestro færdig

"Så tænder vi to lys i kvæld,
to lys for håb og glæde.
De står og skinner for sig selv
og os, som er til stede.
Så tænder vi to lys i kvæld,
to lys for håb og glæde."
 


Allerede 2. søndag i advent - i dag må jeg hellere tage mig tid til at gøre hjemmet "julehyggeligt".

Julekassen må findes frem og tingene op de sædvanlige steder. Julestemningen kom snigende i går foranlediget af min datters julepyntede stue og stemningen i Ribe by

Her til morgen har jeg monteret Maestro, som jo er en julegave til ældste datter, så det hjælper alt sammen på julehumøret.

Der er nu ikke megen montering at udføre, da den er strikket i et stykke. Men jeg vælger altid at strikke ærmerne fladt, så strikken bliver ensartet.

"Altid" - for denne er min 3. udgave. De to andre kan ses i menuen til højre her på siden. Det er usædvanligt for mig, og fortæller at den er dejlig at strikke. En god opskrift med fine detaljer. 


                           

Den er strikket oppefra og ned - begyndende med en i-cordkant, som maskerne samles op i til kraven.
 

                             

Jeg kan godt lide detaljen med retstrik omkring raglanudtagningerne. De fortsætter efterfølgende ned i sidesømmen.
 

                     
 

Opskrift: Designet er Heidi Kirrmaier. Den er engelsk og kan købes på Ravelry.com

Strikkefastheden er 22 m på pind 3.5

Denne udgave er strikket i fv blå rullesten købt her sammen med en tråd alpaca/mulberry silk Lace fra Drops i fv 6790

Af ulden er brugt ca 260 gr og af alpakaen er brugt 140 gr

Jeg har strikket str. M2 - hun opererer med to medium str.

I skrivende stund har jeg lige taget den ud af vaskemaskinen efter en tur på uldprogram.

Projekt Maestro er fuldbragt og jeg glæder mig til at give den videre.

Glædelig adventssøndag til dig

 

8 kommentarer:

  1. Det er en fornøjelse at strikke efter et godt mønster. Maestro har rigtigt fine detaljer, som ses på dine close up fotos.
    Der er en, som venter på sin bløde pakke...
    Hvordan er den tråd fra Drops i forhold til en alpaca fra Gug?
    God søndag.

    SvarSlet
  2. Tråden fra Drops var rigtig fin - noget stærkere end den fra Gug og silken i den gav den et fint skær. De to sammen var et godt match

    SvarSlet
  3. Det er så hyggeligt med de små rim hver dag. Trøjen er fantastisk flot. Jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfter med opgaven, men med en opskrift på engelsk bli'r det vist for stor en udfordring, men jeg har nu også mange hængepartier. Ønsker dig en fortsat god december måned.

    SvarSlet
  4. Den er så fantastisk flot din maestro,man kan ligefrem se det flotte arbejdes finish.Ved du nogen steder man kan købe den på dansk???har prøvet raverly,der kan man ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre kan den ikke købes på dansk. Jeg har forespurgt Heidi Kirrmaier om hun var interesseret i at få den oversat, men det afslog hun venligt. Så du må spørge om hjælp efter behov. Den er ikke så svær at strikke

      Slet
  5. Tak for dit svar,men så må jeg nok springe over.

    SvarSlet
  6. Hej Ellen. Håber du kan hjælpe mig med Maestro ( en skam, at Heidi Kirrmaier ikke ville have den oversat). Det er gået godt ,men : det nederste ribstykke hvor udtagningerne pludselig skal ske på hver 8.pind giver mig hovedbrud. Vil du fortælle mig hvordan du har gjort ? Hvor har du foretaget udtagningerne.? Med venlig hilsen Else Rasmussen (ivrig blokfølger)

    SvarSlet
  7. Hej Else - ser du det her - ellers må du gerne skrive til mig på ellen50larsen@hotmail.com eller som besked på facebook. Hendes opskrifter er ikke overladt til noget tilfældigt, så jeg er sikker på det står. Nu er der ikke rib på Maestro - så det er jo i retstrikningen, hvor der er vendestrik - ikke? Jeg hjælper gerne - så kontakt mig gerne

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.