mandag den 30. september 2013

Grønlandsk kaffe er ikke så ringe endda.

Vi mødtes med kortklub venner i lørdags. Jeg spiller ikke kort, men tager strikketøjet frem. Vi er 12, der mødes på skift hos hinanden. Der spilles whist. Jeg har aldrig fået det rigtig lært, fordi det ikke interesserer mig.
Vi har været på vandretur på Grønland med dette års værtspar, så der blev serveret grønlandsk kaffe. Og se lige her et flot "nordlys".

                                      

" Kaffen" består af whisky, Kahlua, kaffe og til sidst Grand Manier. Sidstnævnte blev varmet i en sovseske over stearinlysene, og derefter sendt i en fin nordlys- stråle ned i kaffen, som var toppet med flødeskum. Mums.
Ellers har jeg forsøgt mig ud i mønsterstrik. Lace. Det har i den grad drillet. Først var der fejl i opskriften. For at gøre en lang historie kort, så er jeg påbegyndt arbejdet 3-4 gange, men nu tror jeg det kører.
Denne begyndelse synes jeg ikke om. Havde svært ved at forlige mig med den opadgående bule, der bliver i halsudskæringen. Det kan godt være den retter sig, når der kommer tyngde nedad, men da jeg strikker top- down, ville jeg ikke risikere noget. Så syntes jeg heller ikke mønsteret rigtig kom til sin ret i den bløde kamel-merino uld blandet med Silk Mohair.

                                            

Nu prøver jeg igen. Denne gang er mohairen skiftet ud med alpaka. Pindene et nr. mindre - og mønsteret starter jeg et andet sted. Det bliver bedre - håber jeg.

                                              

Det er sjovt at strikke borten ned foran på trøjen. Det bliver ikke kedeligt, fremfor bare at strikke glat rundt.
Jeg sidder og nyder de sidste solstråler i udestuen og fangede lige et par af havens sidste smukke roser. Der er temauge på skolen, så jeg havde undervisningsfri formiddag, som jeg tilbragte med oprydning på mit syværelse, som nu er omdannet til strikkeværelse. Der dufter dejligt af får.
- Og nu også lidt af kamel!

                                          


                                         

God mandag - trods billederne mine af roserne er blevet lidt flade i det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.