torsdag den 26. december 2013

Facts om Tempelblomst og Sydfrugter

Den er strikket i en tråd Donegal RAW curry ( 100 kr for 500 gr). Jeg har brugt 400 gr. Samt en tråd gul alpaca nr 7255 ca 120 gr. Det er str. L. Der strikkes på pind 5. Kunne sagtens strikkes uden alpakaen.

Garnet er fra garnudsalg.dk til begge modeller, som findes i Annette Danielsens bog: Østen for solen

Der er en finte ved halskanten. Sørg for at de 3 retmasker kommer til at danne stilk til første blad. Se billedet i bogen. Har set flere har lavet første blad forskudt for retribben. OBS på første omgang i mønsteret

Sydfrugter:

Øverste billede gengiver farven bedst. Sydfrugter er strikket i str. M

Garnet er en tråd Blackhill højlandsuld i farven blå rullesten 230 gr sammen med en tråd blå/grå alpaca nr 838 ca 120 gr

 

 

3 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke gaver - det er bare nogle heldige piger!!!
    jeg har garn liggende til Tempelblomst...tak for rådet!! Det havde jeg ikke set før du nævner det....

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte, fik bogen i julegave og er allerede i gang med lægge planer.

    SvarSlet
  3. Hvor er de skønne begge to. Jeg vil prøve at strikke tempelblomst i en tråd, har lige bestilt garn, Donegal RAW, bogen har jeg,
    hvor er der mange flotte strikkede sweater m.m rundt på din blog. super skønt at følge dig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.