lørdag den 5. juli 2014

Gul sommerbluse færdig ....

I dag fik jeg så endelig sommerblusen færdig. Meget passende hvis den skal luftes denne sommer.

Som I kunne læse i går og tidligere, så har den været længe undervejs. Eller rettere garnet har været brugt i forskellige versioner af sommertoppe, som blev til " Fraklip".

Endelig fandt jeg så opskriften, som føltes rigtig. Samme sted som jeg købte garnet! Lige her

Garnet blev oprindeligt købt til en sommerbluse med spansk blonde. Den er som bekendt strikket, men i et andet garn, jeg havde liggende.
Det er for øvrigt den du kan se i toppen af min blog - i headeren - ikke Anne ;0)

Garnet Mathilde er en dejligt blødt bomuldsgarn - merciseret - velegnet til pind 4 og 4.5, som jeg har også har brugt til blusen. Jeg har brugt lige knap 7 nøgler - eller knap 350 gram til str. M

Jeg har dog lavet en fejl, og derfor er øverste del ikke helt efter opskriftens strikkefasthed. Det glatstrikkede stykke skulle strikkes på p. 4 - mønsteret på 4.5.

 
Jeg strikkede hele blusen på p 4.5 og opdagede det først da jeg skulle til forstykkets sidste halvdel.

Og da jeg skal på sommerhøjskole i morgen skulle den bare være FÆRDIG!

Kanterne er strikket med p 4.

Det er selvfølgelig øv, men jeg har valgt at leve med det. Det betyder, at den blev lidt bredere end nødvendigt, så må jeg jo lægge mig lidt ud.

Måske det kommer helt af sig selv i næste uge, hvor maden serveres og der skal siddes på den flade og strikkes en hel uge. dog afbrudt af to udflugter til henholdsvis Mandø og Rømø.

Jeg tager nu løbeskoene med - det kunne jo være jeg er morgenfrisk en af dagene
Faktisk går det rigtig godt med at løbe hveranden dag. I juni måned i alt 72.4 km.

 
Fokus har været at finde et godt billedmotiv på hver løbetur. Det er der kommet en del svane- og blomsterbilleder på Instagram af.

Nå, jeg må hellere få pakket - inden jeg pludselig får megatravlt, som denne Bumle:

 
Twingo og jeg er så klar til at sætte kursen mod Ribe i morgen. Jeg vil selvfølgelig lige aflægge ældstedatter et besøg forinden. Det kunne jo være hun gav frokost.

 
Fik jeg nævnt, at det er på strikaf.dk du finder dette skønne Mathildegarn og opskrift. Det er også her, du får en fantastisk service af søde Gitte Knudsen.

Ha en dejlig weekend


4 kommentarer:

  1. Jeg ved, du har lavet mange strikkeprøver i dette garn, men har du også lavet vaskeprøve? Jeg synes, bomuld tit kryber lidt, så toppen skal nok komme til at passe, ellers må den i tumbleren :) God tur :)

    SvarSlet
  2. Tak for tippet - nu er den vasket, så ser jeg - men kan godt bruges uanset.

    SvarSlet
  3. He he header... jeg har lært det...
    Fin sommerlig topstykke.. selvfølgelig SKULLE den være færdig til højskolen.
    God tur... og hils Bodil og... dem jeg kender!

    SvarSlet
  4. Sød sommertop:) Rigtig god tur sydpå, jeg bliver helt misundelig - skal vist snart ha' fundet et kursus at komme på☺

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.