torsdag den 10. juli 2014

Hæklerier -

Sidste workshop på sommerkurset var 3D - hækling med Sidsel Sangild.

Jeg har ikke haft en hækkelnål i hænderne i mange, mange år.

Grydelapper i fastmasker for mange år siden.

Jeg kender dog kædemasker, fastmasker, halve - og hele stangmasker. Men sammen med Sidsel åbnede der sig en hel ny verden.

Dagen er brugt på forskellige teknikker fx forskellige opslagsmåder og forskellige strukturer

Forskellige "bomber" - her omsat i blomster

Inde ved siden af var der freeform ved Ingerlise Lebeck, som kombinerer strik og hækling på en fin måde

Desværre måtte jeg vælge 3 ud af 4, så den var fravalgt. Ærgeligt.

Sluttelig et par af højskolens kreative udsmykninger

I morgen er sidste dag. Vi skal til Ribe og besøge garnbutikken - 20 pct. Rabat. Hm.....

Sov godt

 

3 kommentarer:

  1. Meget humoristisk kreativ udsmykning på højkolen... Så er tonen ligesom slået an til frie tøjler i "skaberiet". Jeh er ikke så vild med at hækle, det er blevet til gruydelapper i vaffelmønster...! Jeg ved, man kan meget med hækling, og jeg kan jo se de flotte mønstre, du har lagt op... Lysten er der, men jeg spænder så hårdt op, når jeg hækler, at det er hyggeligere at holde sig til strikketøjet.
    God fornøjelse i Ribe..... pas nu på kontokortt!!!!

    SvarSlet
  2. Jeg har det også lidt valent med hækling - kan godt finde ud af det, men er nødt til at se på det hele tiden. Strik er nemmere at omgås sammen med tv, snak osv. Kombien med strik og hæklet ser spændende ud, og det er selvfølgelig meget lettere at freestyle med hæklenålen

    SvarSlet
  3. Hej Ellen.
    Det var hyggeligt at se billeder fra den dejlige uge på Strik & Hækl i Vester Vedsted ved Ribe.
    Håber vi ses igen, måske på Tour de Bøvlingbjerg ?
    Venlig hilsen
    Lise ( Holstebro )

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.